کد خبر : 42095
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مهر 1398- 51: 11

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان:

استفاده از ظرفیت داخلی و نیروهای متخصص جوان در سپاه

استفاده از ظرفیت داخلی و نیروهای متخصص جوان در سپاه

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به کارهای انجام‌شده در سپاه قدس گیلان در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: در درون سپاه با استفاده از ظرفیت داخلی و نیروهای متخصص جوان، تمام امکانات سپاه بومی است.

به گزارش گیلانستان علی توشه امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دوران دفاع مقدس باعث استقلال انقلاب اسلامی‌شده است، اظهار کرد: در طول دوران دفاع مقدس تمام قدرت‌های بلوک شرق و غرب در کنار رژیم بعث عراق بوده و قصد نابودی نظام را داشتند که جوانان با حضور خود در جبهه باعث ماندگاری نظام شدند.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی مردم گیلان در دوران دفاع مقدس گفت: مردم گیلان در اوایل جنگ و با حضور در میدان شهرداری به جبهه‌های جنگ ازجمله سر پل ذهاب اعزام‌شده و در برابر دشمن بعثی ایستادگی کردند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اذعان به اینکه مردم گیلان در دوران دفاع مقدس کمک‌های بسیار زیادی را در جبهه‌های جنگ انجام دادند، تصریح کرد: کمک مردم گیلان به رزمندگان فقط اعزام نیرو نبوده و خانواده‌های گیلانی با کمک‌های مادی و معنوی و دادن کمک‌های اولیه به جبهه‌های جنگ نقش خود را به‌خوبی در دوران دفاع مقدس ایفا کردند.

توشه با تأکید بر نوآوری تجهیزات دفاعی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: برای پیشبرد صنعت دفاعی در کشور دو عنصر نیروی انسانی و نظامی و نوآوری در تجهیزات مهم است که خوشبختانه در هر دو‌ حوزه به موفقیت‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم.

وی با اشاره به ساماندهی نیروهای نظامی در استان گیلان بیان کرد: با تلاش مسؤولین مربوطه در استان گیلان، موفق شدیم نیروهای مردمی را که به‌صورت خودجوش جذب سپاه شده‌اند را در گردان‌های مختلف ساماندهی کرده و به آن‌ها آموزش‌های نظامی و اعتقادی دهیم.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به آمادگی کامل نیروهای نظامی در استان گیلان خاطرنشان کرد: تهدید در استان گیلان و کشور به دو صورت طبیعی و مصنوعی است به همین منظور نیروهای مردمی را در گردان‌های مختلف ازجمله گردان بیت‌المقدس، امام حسین و کوثر بانوان سامان در مقابل تهدیدها واکنش خوبی از خود نشان دهند.

توشه لازمه ایجاد آرامش در جامعه را کمک نیروهای نظامی به مردم دانست و گفت: در زلزله کرمانشاه وسیله‌ای اخیر کشور، گردان‌های امام حسین، بیت‌المقدس و دیگر نیروهای نظامی سپاه پاسداران با حضور در این مناطق به نیروهای جهادی کمک کرده تاغمی را از روی دوش مردم آن مناطق بردارند.

وی با تأکید بر قدرت دفاعی ایران در منطقه افزود: استکبار به‌طور دائم یکی از گزینه‌های روی میز را گزینه نظامی اعلام می‌کند ولی بداند قدرت دفاعی و نظامی ایران به چنان بازدارندگی رسیده که اگر کوچک‌ترین خطایی از آنان رخ دهد موجب نابودی آنان و رژیم صهیونیستی می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اذعان به اینکه ایران به‌راحتی قدرت دفاعی خود را نشان نمی‌دهد، تصریح کرد: استکبار سعی دارد با برنامه‌های مختلف، قدرت بازدارندگی دفاعی ایران را شناسایی کند ولی باید بداند تا زمانی که قدرت عملیاتی خود را نشان ندهد انقلاب، قدرت دفاعی بازدارنده خود را نشان نمی‌دهد‌.

توشه خلاقیت را یک پدیده ذهنی عنوان کرد و افزود: ما در کشور جوانان بسیار خوب و نخبه‌ای در حوزه‌های مختلف داریم که می‌توانند خلاقیت ذهنی خود را به‌صورت فیزیکی نشان دهند به همین دلیل در سپاه از نیروهای متخصص استفاده می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت استفاده از نیروهای متخصص در سپاه قدس گیلان بیان کرد: برای این‌که در یک سازمان به نوآوری برسیم باید از نیروهای جوان و نخبه استفاده کرد و همین دلیل در سپاه پاسداران و جمله سپاه قدس گیلان از طریق سازمان بسیج علمی و معاونت علمی پژوهشی این ظرفیت را شناخته و از آن استفاده می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه برای انجام هر کاری، باید به آن کار باور داشت، گفت: ایمان و باور قلبی ما این است که پرچم انقلاب به صاحب اصلی‌اش خواهد رسید و با تکیه‌بر این باور می‌توان به موفقیت و نوآوری‌های زیاد رسید.

توشه با اشاره به کارهای انجام‌شده در سپاه قدس گیلان در خصوص اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: در درون سپاه با استفاده از ظرفیت داخلی و نیروهای متخصص جوان، تمام امکانات سپاه بومی بوده و در تلاشیم این فرهنگ را به دیگر کشورهای منطقه صادر کنیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار