کد خبر : 45917
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت گیلان:

استفاده از ظرفیت های صادراتی با تشکیل میزهای کالایی در گیلان

استفاده از ظرفیت های صادراتی با تشکیل میزهای کالایی در گیلان

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت گیلان با اشاره به تشکیل میزهای کالایی با اولویت تبدیلی کشاورزی، چای و بادام زمینی، گفت: استفاده بهینه از ظرفیت های صادارتی هدف اصلی است.

به گزارش گیلانستان محمد فیض صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری منظم میزهای کالایی در استان گیلان، اظهار کرد: بهمن امسال نیز میزهای کالایی با اولویت صنایع تبدیلی کشاورزی، میزهای چای و بادام زمینی در گیلان برگزار می‌شود.

وی در ادامه هدف از تشکیل این قبیل میزها را استفاده بهینه از ظرفیت‌های صادراتی و اتخاذ تصمیمات راهبردی و کارشناسی عنوان کرد و افزود: این نشست‌ها با هدف شناسایی کالاهای دارای مزیت نسبی و افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی در بازارهای هدف تشکیل می‌شود.

فیض با بیان اینکه یکی از وظایف میزهای کالایی رصد بازارهای هدف و شناسایی موانع صادرات است، گفت: استان گیلان در حوزه محصولات کشاورزی دارای مزیت‌های بسیاری است که با تشکیل این میزها به دنبال عارضه‌یابی و تدوین استراتژی صادراتی در گروه‌های کالایی است.

وی پیش‌بینی اهداف کمی صادرات کالا، پیشنهاد مصوبات لازم به نهادها و مراجع تصمیم گیرنده، ارائه پیشنهاد به منظور پروژه‌های زیرساختی مرتبط با مراحل تولید، صادرات، بسته‌بندی، نگهداری و ذخیره‌سازی، حمل و نقل و یا تجارت کالا را از دیگر اهداف تشکیل میز کالایی در سطح استان گیلان عنوان کرد.

فیض با تأکید بر لزوم جذب حداکثری و هم افزایی تولیدکنندگان و صادرکنندگان سایر استان‌ها به مشارکت سازنده‌تر در تصمیم‌گیری‌ها، تصریح کرد: با اخذ نظرات و پیشنهادات فعالان این عرصه، به صورت تخصصی نسبت به احصای مسائل و مشکلات محصولات چای و بادام زمینی در ابعاد داخلی و بین‌المللی بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه همکاری اتاق بازرگانی، تشکل‌های صادراتی و دستگاه‌های مرتبط در امر صادرات سبب بهبود اهداف تشکیل این میز کالایی می‌شود، افزود: این نخستین باری است که برای تشکیل میز چای و بادام زمینی با محوریت گیلان اقدام شده که با تعامل همه متولیان امر تولید و صادرات این محصولات از روش سنتی خارج شود و با رویکرد حرفه‌ای و سازوکار جدید، شاهد توسعه و رونق بیش از پیش این تولیدات در کشور باشیم.

گفتنی است؛ سالانه به مقدار ۱۱ هزار ۵۰۰ تن بادام زمینی در گیلان و مقدار ۱۱۲ هزار ۷۰۰ تن انواع چای سبز و سیاه در سال ۹۷ در گیلان و بخشی از مازندران تولید شده است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار