کد خبر : 30408
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آبان 1397- 16: 18

استفاده از مشاوران فنی متخصص در اجرای پروژه‌های عمرانی گیلان ضروری است

استفاده از مشاوران فنی متخصص در اجرای پروژه‌های عمرانی گیلان ضروری است

در تبیین راهبردی شورای فنی استان باید از دانش و تخصص مشاوران فنی متعهد در این عرصه بهره‌گیری کرد.

به گزارش گزارش گیلانستان، علی اوسط اکبری‌مقدم امروز در هفتمین جلسه شورای فنی استان گیلان در رشت اظهار داشت: باید با پیروی از دستورالعمل‌های ابلاغی و الگوپذیری از عملکرد‌ گذشته، در مسیر اهداف تعیین شده فعال‌تر قدم برداشت تا ناظر تاثیرگذاری بیشتری در این عرصه باشیم.

وی با انتقاد از عدم توجه جدی به آموزش در گذشته، این امر را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کارگروه فنی اعلام کرد و گفت: باید دستگاه‌های اجرایی استان در هر حیطه‌ای، آموزش‌های مرتبط را برگزار و کارکنان را ملزم به شرکت در این دوره‌ها کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به دستاوردهای مطلوب شورای فنی استانداری گیلان تصریح کرد: باید از ظرفیت انجمن‌های صنفی و دانش مشاوران بیشترین بهره را بگیریم.

اکبری‌مقدم با تاکید بر اینکه چالش های اقتصادی در پروژه‌های عمرانی ماده ۲۷ وجود دارد ابراز داشت: استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۲۷ امکان بهره‌گیری بیشتر از تبصره‌های قانونی موجود در بودجه را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان‌ها باید از ظرفیت بند یک ماده ۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۶ بهره بگیرند از دستگاه‌های اجرایی خواست تا از ظرفیت تبصره‌های قانونی بودجه جهت تکمیل پروژه‌هایی که سال‌های متمادی متوقف شده‌اند استفاده کنند.

اکبری‌مقدم با اشاره به اینکه نظارت و بازرسی خوبی در کارگروه فنی استانداری گیلان انجام شده است اعلام کرد: این کارگروه باید بعد از اعلام گزارشات به دستگاه‌ها، نظارت را بیشتر کرده تا نقایص مطرح شده رفع شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان عنوان کرد: با اینکه در پروژه‌ها از مصالح سنتی به دلیل فراوانی و ارزانی استفاده می‌شود اما نباید از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های روز چشم‌پوشی کرد.

اکبری‌مقدم با اشاره به اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی، انجمن‌های صنفی و مشاوران استفاده کرد اظهار داشت: بهره‌گیری از ظرفیت مشاوران در اجرای کمی و کیفی پروژه‌ها موثر است.

به گزارش تسنیم، در پایان این جلسه هر یک از مجموعه‌ها و شرکت‌های فنی و مهندسی، پیشنهادات و نظرات خود را مطرح کردند و مصوباتی توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری به تصویب رسید.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار