کد خبر : 10641
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 فروردین 1396- 12: 22

استقبال چشمگیر گردشگران از طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه گیلان

استقبال چشمگیر گردشگران از طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه گیلان

گردشگران و مسافران وارد شده به گیلان استقبال چشمگیری از طرح آرامش بهاری داشتند و در لحظه تحویل سال بیش از ۱۹۵ هزار نفر در بقاع متبرکه امام زادگان حضور یافتند.

به گزارش گیلانستان، استان گیلان بیش از ۹۴۰ بقعه متبرکه دارد و یک استان بقعه محور محسوب شده و از نظر تعداد بقعه در جایگاه سوم کشوری قرار دارد.

آستان مقدس خواهر امام رضا (ع)، امام زاده هاشم، آقا سید جلال الدین اشرف، امام زاده ابراهیم، امام زاده قاسم چولاب، امام زاده حسن خمام و دانای علی در رشت از جمله بقاع شاخص استان گیلان هستند.

هر ساله در ایام نوروز گردشگران و زائران زیادی از امام زادگان و بقاع متبرکه گیلان بازدید می‌کنند و این حضور در لحظه تحویل سال به اوج خود می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین ولی الله عادلی در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان این توفیق را دارد برای چندمین سال متوالی، هم‌زمان با سراسر کشور طرح آرامش بهاری را در جوار امام زادگان و بقاع متبرکه برگزار کند.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) در مورد بقاع متبرکه افزود: ایشان می‌فرمایند می‌خواهیم مردم در جوار امام زادگان و بقاع  متبرکه با آرامش زندگی کنند و همچنین مقام معظم رهبری می‌فرمایند بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از برگزاری طرح آرامش بهاری در ۲۳۱ بقعه متبرکه استان گیلان خبر داد و بیان داشت: این طرح از ۲۶ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

عادلی با اشاره به حضور ۲۴۷ روحانی در قالب خیمه‌های معرفت در طرح آرامش بهاری گفت: ۵۷ روحانی از حوزه علمیه قم در خیمه‌های معرفت حضور دارند و روحانیون بومی و ثابت بقاع متبرکه نیز در خیمه‌های معرفت مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۶۵ خیمه معرفت در بقاع متبرکه استان گیلان برپا شده است اظهار داشت: غرفه‌های کودکان و نوجوانان، پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره وقف در خیمه‌های معرفت برپا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان یکی از ویژه برنامه‌های طرح آرامش بهاری را ویژه برنامه لحظه تحویل سال نو عنوان کرد و گفت: ویژه برنامه تحویل سال در ۳۰۰ امام زاده گیلان برگزار شد و مردم استقبال چشمگیری از آن داشتند.

عادلی بقعه متبرکه آقا سید جلال الدین اشرف، خواهر امام رشت، امام زاده هاشم، امام زادگان آستارا و آقا سید محمود سفید آستانه لنگرود را از جمله بقاع شاخصی عنوان کرد که ویژه برنامه تحویل سال در آنجا برگزار شد.

وی از حضور ۱۹۵ هزار زائر در زمان لحظه تحویل سال در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: مراسم دعا، مناجات خوانی، تلاوت قرآن، سخنرانی و پخش سخنان مقام معظم رهبری پس از تحویل سال در بقاع متبرکه استان گیلان انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا کریمی نیز در گفت وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت برای هفتمین سال متوالی همزمان با کل کشور طرح نوروزی آرامش بهاری را در بقاع متبرکه شهرستان رشت برگزار می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت از برگزاری طرح آرامش بهاری در ۶۸ بقعه متبرکه شهرستان رشت خبر داد و گفت: در این ۶۸ بقعه از ۱۵ مبلغ متخصص از حوزه علمیه قم در خیمه‌های معرفت استفاده می‌شود.

کریمی با بیان اینکه امسال برپایی خیمه‌های معرفت را ۱۰۰ درصد افزایش دادیم بیان کرد: سال گذشته خیمه‌های معرفت در ۴ نقطه برپا شد و امسال در ۸ نقطه خیمه‌های معرفت برپا می‌شود.

وی امامزاده هاشم, بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع), دانای علی, امام زاده حسن خمام, امام زاده قاسم چولاب و سلیمانداراب را از جمله بقاع شاخص عنوان کرد که خیمه‌های معرفت در آن جا برپا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت از حضور ۴ هزار زائر در لحظه تحویل سال در امام زاده هاشم خبر داد و گفت: سخنرانی، زیارت آل یاسین و پخش سخنان مقام معظم رهبری بعد از لحظه تحویل سال در امام زاده هاشم انجام شد.

کریمی با بیان اینکه در لحظه تحویل سال حدود ۱۵۰۰ زائر در بقعه متبرکه خواهر امام رشت حضور داشتند بیان کرد: مراسم دعا و مناجات و سخنرانی از جمله برنامه‌هایی بود که در آستان مقدس خواهر امام رشت برگزار شد.

وی از توزیع ۵ هزار نمک تبرکی در بین مسافران و زائران در حرم مطهر خواهر امام رشت در لحظه تحویل سال خبر داد و گفت: همچنین پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) به‌عنوان تبرک در اختیار زائران در لحظه تحویل سال قرار گرفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت خاطرنشان کرد: برخی بقاع متبرکه مانند امام زاده هاشم اکیپ‌های اورژانس و هلال احمر مستقر هستند و خدمات پزشکی و درمانی لازم به گردشگران را انجام می‌دهند.

به گزارش تسنیم، گردشگران و زائران نیز از اجرای این طرح در بقاع متبرکه گیلان راضی بودند و استقبال چشمگیری به عمل آوردند.

گردشگری از اصفهان در جوار حرم مطهر خواهر امام رضا(ع) رشت به خبرنگار تسنیم گفت: اقدامات فرهنگی خوبی دراین بقعه متبرکه انجام شده است و می‌توانیم پاسخ سوالات شرعی خود را از روحانیون مستقر در خیمه های معرفت جویا شویم.

وی افزود: برای نخستین بار است به استان گیلان سفر می‌کنم و این استان جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد و امیدوارم این توفیق به من دست دهد بار دیگر به استان گیلان سفر کنم.

گردشگری دیگر که از استان مازندران به گیلان سفر کرده بود اجرای طرح آرامش بهاری را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: کودکان ما در غرفه‌های کودک و نوجوان خیمه معرفت سرگرم می‌شوند و همچنین مشاوره لازم را از روحانیون به دست می‌آورند تا از کودکی با دین اسلام به‌خوبی آشنا شوند.

گزارش از پرهام کاوه‌گر

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار