کد خبر : 29892
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳

استقرار 12 موکب گیلانی در عراق/ موکب‌ها با حمایت معنوی دولت و پشتیبانی مالی مردم اداره می‌شوند

استقرار 12 موکب گیلانی در عراق/ موکب‌ها با حمایت معنوی دولت و پشتیبانی مالی مردم اداره می‌شوند

رئیس ستاد عتبات و عالیات استان گیلان با اشاره به استقرار 12 موکب گیلانی در مسیرهای راهپیمایی نجف تا کربلا گفت: تمامی موکب‌ها با حمایت معنوی دولت و پشتیبانی مالی مردم اداره می‌شوند.

به گزارش گیلانستان غلامرضا عباسپور  با اشاره به وضعیت موکب‌های گیلانی مستقر در مسیر همایش پیاده اربعین حسینی اظهار کرد: گیلان 12 موکب در عراق دارد که موکب رودسر در مرز مهران مستقر است و شهرهای املش و رودبار معین آن هستند و همچنین موکب‌های لنگرود، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه و سیاهکل در نجف اشرف مستقر هستند و به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به موکب‌های مستقر در شهر کربلا افزود: یک موکب خواهران متشکل از 300 نفر، دو موکب از شهرستان رشت، موکب‌های فومن و شفت، موکب صومعه‌سرا و ماسال، موکب بندرانزلی و رضوانشهر و یک موکب از خادمان شهرداری در شهر کربلا به جهت امور نظافتی و خدماتی در کربلای معلی مستقر هستند.

رئیس ستاد عتبات و عالیات استان گیلان با اشاره به تشرف 9 هزار نفر از زائران قفقاز به همایش پیاده‌روی اربعین از خاک ایران تصریح کرد: امسال نیز بیش از 12 هزار نفر از زائران اباعبدالله از خاک ایران و از طریق شهرستان آستارا وارد ایران شده و پس از مورد استقبال گرفتن از سوی دوستداران اهل‌بیت (س) شهرستان آستارا و تالش در امامزاده قاسم(ع) آستارا به همایش اربعین خواهند پیوست.

عباسپور با بیان اینکه مهمانان قفقازی پس از طی طریق از آستارا به سمت رشت حرکت خواهند کرد و در امامزاده هاشم(ع) مستقر می‌شوند افزود: زائران قفقازی پس از استقبال از سوی مردم رشت در شهر لوشان نیز مورد استقبال و تکریم مردم منطقه قرار خواهند گرفت و سپس استان را ترک می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی موکب‌ها با هزینه و مساعدت مردم تشکیل و اداره می‌شوند بیان کرد: موکب داران از چندین ماه قبل برای عزیمت به پیاده‌روی اربعین حسینی تمهید مقدمات کرده‌اند و تمامی ملزومات مصرفی و ایجاد ابنیه موردنیاز اعم از سرویس‌های بهداشتی، محل پخت‌وپز، استراحت و سایر ملزومات زائران را به همت خیران فراهم می‌کنند.

رئیس ستاد عتبات و عالیات استان گیلان با اشاره به حمایت‌های معنوی دولت و پشتیبانی مالی مردم از خادمان اباعبدالله در موکب‌ها تصریح کرد: هر موکب به‌طور متوسط 50 نفر خدمه دارند و تمامی دستگاه‌های دولتی و نیمه‌دولتی خادمان دستگاه اباعبدالله را حمایت معنوی می‌کنند تا به مدت 20 روز برای پذیرایی از زائران در مسیر کنگره اربعین حسینی ادای وظیفه کنند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار