کد خبر : 9838
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اسفند 1395- 46: 18

برگزاری مراسمات گرامیداشت یوم الله ۱۲ فروردین در گیلان

برگزاری مراسمات گرامیداشت یوم الله  ۱۲ فروردین در گیلان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» از نخستین و ماندگارترین شعارهای مردم ایران است.

به گزارش گیلانستان ، حجت السلام والمسلمین مجتبی اشجری ظهر امروز در نشست هماهنگی یوم الله ۱۲ فروردین ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: یوم الله ۱۲ فروردین یکی از اعیاد بزرگ ملی و روزی به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه در روز ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ بیش از ۹۸ درصد مردم به «جمهوری اسلامی» رای آری دادند، افزود: این پشتوانه قوی پایه‌های نظام را در عرصه بین‌الملل مستحکم کرد و ضربه غیرقابل جبرانی به دشمنان نظام از جمله لیبرال‌ها، دمکرات‌های غرب گرا، گروهک‌های ضد انقلاب و چریک‌های فدایی خلق وارد کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به درایت و رهبری بی‌نظیر حضرت امام (ره) در دوران پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» از نخستین و ماندگارترین شعارهای مردم ایران است.

وی با بیان اینکه رای قاطع مردم به «جمهوری اسلامی» نفی دیگر شیوه‌های حکومتی بود ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران  ثابت کرد که اسلام برترین شیوه حکومت است و به بهترین شکل پاسخگوی نیازهای بشریت در همه عرصه‌ها خواهد بود.

اشجری با تشریح اهداف ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۲ فروردین گفت: این ستاد برای تحقق سه هدف «تقویت هویت ملی از طریق زنده نگه‌داشتن مناسبت‌های موثر در تاریخ انقلاب اسلامی»، «بازخوانی آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی» و «آگاهی‌بخشی به نسل جوان درباره ماهیت الهی و مردمی نظام جمهوری اسلامی» تشکیل شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تبین ارزش‌های یوم الله ۱۲ فروردین و بازخوانی چگونگی تثبیت ساختار جدید سیاسی اجتماعی ایران را مهم خواند و افزود: حضرت امام خمینی(ره) نظام مقدس جمهوری اسلامی را به‌عنوان  شکل نوینی از مردم سالاری دینی با الهام از قوانین و تعالیم نجات بخش دین اسلام به دنیا معرفی کرد.

وی با بیان اینکه نظام مبتنی بر ولایت فقیه ایران اسلامی به الگوی ملت‌های آزادی‌خواه جهان تبدیل شده است گفت: باید آرمان‌ها و ارزشهای انقلاب اسلامی و ماهیت الهی و مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی برای نسل جوان تبیین شود.

اشجری با اشاره به  دو انتخابات مهم اردیبهشت‌ماه سال‌ آینده، اظهار داشت: یوم الله ۱۲ فروردین فرصت مناسبی برای زمینه‌سازی حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای و تجدید بیعت با نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تقارن یوم الله ۱۲ فروردین با روز شهادت حضرت امام هادی(ع) اعلام داشت: در این روز از برگزاری جشن و چراغانی خودداری شود.

وی با تاکید بر ظرفیت بالای مساجد و بقاع متبرکه استان برای بزرگداشت یوم الله ۱۲ فروردین تصریح کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی و پایگاه‌های خبری استان برای تبیین این روز بهره حداکثری برد.

اشجری با اشاره به نقش مهم صدا و سیما در ساخت و پخش برنامه‌های محتوایی گفت: موضوعاتی همچون اسلامیت و جمهوریت از نگاه حضرت امام(ره)  و مقایسه تطبیقی نظام جمهوری اسلامی با سایر نظام‌های جهان برای برنامه‌سازی پیشنهاد می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اظهار داشت: برگزاری مراسم در مسجد خواهر امام(س) و بقعه سلیمان داراب رشت از برنامه‌های ستاد برگزاری مراسم یوم الله ۱۲ فروردین است./ روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار