کد خبر : 11925
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اردیبهشت 1396- 02: 11

استمرار تخلفات در شأن مدیران دولتی و ستاد انتخابات گیلان نیست

استمرار تخلفات در شأن مدیران دولتی و ستاد انتخابات گیلان نیست

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان گیلان گفت: بی‌اعتنایی به تذکرات هیئت نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ستاد پیشگیری از جرایم انتخابات و استمرار تخلفات در شأن مدیران دولتی و ستاد انتخابات استان گیلان نیست.

به گزارش گیلانستان،حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در گفت‌و‌گویی، با بیان اینکه ایام تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و تشکیل ستادهای انتخاباتی در پیش است اظهار داشت: امید است در ایام پیش رو تمامی داوطلبان به قانون پایبند باشند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان گیلان با اشاره به اینکه ستادهای انتخاباتی در این ایام باید از تخریب رقبای خود اجتناب کنند افزود: داوطلبان و ستادهای انتخاباتی باید در ایام انتخابات به موارد ذکر شده در قانون انتخابات پایبند باشند.

اشجری با تاکید بر اینکه دست اندرکاران انتخابات و مدیران دولتی باید مراقب باشند تا از امکانات عمومی برای تبلیغ کاندیدای خاص استفاده نشود تصریح کرد: متاسفانه تخلف دست اندرکاران اجرایی انتخابات در استان گیلان مشهود است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تخلفات مدیران دولتی و دست اندرکاران انتخابات استان نامه‌ای به استاندار گیلان ارسال شده است گفت: در نامه مذکور ماده ۷۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر ممنوعیت تبلیغ مقامات اجرایی و نظارت به نفع یا علیه کاندیداها یادآوری شده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان گیلان خاطرنشان کرد: در این نامه ماده ۶۸ قانون انتخابات در خصوص ممنوعیت انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی با استفاده از امکانات دولتی تذکر داده شده است.

اشجری تاکید کرد: مدتی است که همایش‌های متعددی در سطح شهرستان‌ها و بخش‌ها به‌عنوان حضور حداکثری و رای اولی‌ها توسط اداره کل آموزش و پرورش گیلان با همکاری فرمانداران و بخشداران در مناطق مختلف گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس مستندات موجود، این نشست‌ها با سخنرانی مدیرکل آموزش و پرورش، فرمانداران و بخشداران برگزار می‌شود افزود: در این همایش‌ها با استفاده ابزاری از احساسات دانش آموزان به تبلیغ فعالیت‌های رئیس جمهور که خود یکی از کاندیدای انتخابات است در مکان‌های دولتی و وقت اداری پرداخته می‌شود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان گیلان با اشاره به اینکه موضوع مذکور در ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی مطرح شده است اظهار داشت: اقدامات نام برده در ستاد پیشگیری از جرایم انتخابات هم خلاف قانون تشخیص داده شده است.

اشجری با تاکید بر اینکه بدون تردید زمینه سازی برای حضور حداکثری در انتخابات با نادیده گرفتن موازین انتخابات نه تنها محقق نخواهد شد بلکه موجب بی‌اعتمادی مردم و آسیب جدی به انتخابات می‌شود گفت: تمامی دست اندرکاران انتخابات باید مراقب باشند تا اعتماد عمومی مردم را خدشه دار نکنند.

وی با اشاره به اینکه تخلفات قانونی برای مدیران و نمایندگان دولتی که شعار قانون‌مداری سر می‌دهند شایسته نیست افزود: بی‌اعتنایی به تذکرات هیئت نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ستاد پیشگیری از جرایم انتخابات و استمرار تخلفات در شأن مدیران دولتی و ستاد انتخابات استان گیلان نیست.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان گیلان با تاکید بر اینکه هیئت نظارت بر انتخابات استان گیلان آمادگی دارد که اسناد تخلفات انتخاباتی انجام شده در همایش‌های مختلف را در قالب فیلم، عکس و فایل صوتی در اختیار رسانه‌های عمومی قرار دهد گفت: همه دست اندرکاران انتخابات با پایبندی عملی به قانون ضمن احترام به مردم، اعتماد عمومی را جلب کنند.

اشجری با بیان اینکه زمینه حضور حداکثری باید با موازین قانونی فراهم شود خاطرنشان کرد: می‌توان با اقدامات مذکور یک انتخابات سالم، پرشور و پرنشاط در استان گیلان برگزار کرد و آنچه باید برای تمامی دست اندرکاران انتخابات متشکل از هیئت نظارت و اجرایی الزامی باشد رعایت قانون است.

وی با تاکید بر اینکه در قانون انتخابات چگونگی گذراندن خط و سیر قانونی انتخابات به‌طور واضح بیان شده است تصریح کرد: امید است در ایام تبلیغات، نامزدهای ریاست جمهوری و ستادهای انتخاباتی با پایبندی به موازین قانونی و اخلاقی برگ زرین دیگری از استان گیلان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ثبت کنند./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار