کد خبر : 51117
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱

استمرار کمک‌های مومنانه در کانون‌های مساجد گیلان

استمرار کمک‌های مومنانه در کانون‌های مساجد گیلان

کمک‌های مومنانه در کانون‌های مساجد گیلان همچنان ادامه داشته و شاهد توزیع سبدهای معیشتی بین نیازمندان به همت بچه مسجدی ها هستیم.

به گزارش گیلانستان ۲۱ فروردین ماه امسال بود که مقام معظم رهبری در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم ایران فرمودند که یکی از کارهای لازم در این شرایط، رزمایش همدلی بوده و چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان ایجاد شود.

سخنرانی رهبر معظم انقلاب در کنار محورهای اساسی و مهمی که داشت، با یک فراخوان همراه بود، فراخوانی برای برپایی رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه به فقرا و نیازمندانی که بیماری کرونا زندگی‌شان را تحت تأثیر قرار داده است. از فردای آن روز بسیاری از گروه‌های جهادی، کانون‌های مساجد، ائمه جمعه، سپاه و همگان اقدام به جمع‌آوری کمک برای رزمایش همدلی و مواسات کردند تا بتوانند دست نیازمندان را در این شرایط خاص بگیرند.

فاز نخست «کمک مومنانه» به صورت سراسری از ۲۳ فروردین آغاز شد و تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه دارد و اگرچه قرارگاه اصلی رزمایش کمک مومنانه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در چهار تا پنج مرحله اقدام به توزیع سبد معیشتی بین خانوارهای نیازمند می‌کند، اما هستند کانون‌های مساجدی که هر هفته با اهدای سبد کالا به نیازمندان، به کمک مومنانه استمرار می‌بخشند.

باری دیگر بچه‌های مسجدی قاب زیبایی از نوع‌دوستی و همدلی را از خود به یادگار می‌گذارند تا همگان بدانند کار بچه‌های مسجد تمامی ندارد و تا موقعی که همنوعانشان نیاز به کمک داشته باشند، پای کار هستند.

*توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان تولمشهری

«سیدعباس طبایی» با تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) اظهار کرد: همیشه رهنمودهای مقام معظم رهبری در مسائل کشور بسیار هوشمندانه و آینده‌نگرانه بوده است.

مسئول کانون فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر با بیان اینکه با اجرای طرح کمک مومنانه قطعا به خیلی از خانواده‌های نیازمند هر شهر و روستا کمک شد افزود: تاکنون چندین مرحله سبد کالا بین نیازمندان توزیع کرده‌ایم که شب گذشته همزمان با شب قدر هم این کار توسط بچه‌های مسجد انجام شد.

وی با اشاره به استمرار کمک‌های مواسات گفت: این کمک‌ها تا زمانی که ویروس کرونا زندگی افراد را دچار مشکل کرده است، ادامه دارد و نمی‌گذاریم همنوعی از ما در مشقت زندگی کند.

طبایی تصریح کرد: مشارکت‌های مردمی در این رزمایش عظیم باید به یک شیوه زیبا و به راهبردی برای ترویج این رخداد بزرگ اجتماعی و شکل گیری فرهنگ غنی اسلامی مبدل شود.

مسئول کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر خاطرنشان کرد: یک روی ویروس کرونا بیماری و گرفتاری و از دست دادن عزیزان است و دیگر روی آن همدلی و مواسات و خلق حماسه‌های زیبا و به‌یاد ماندنی و انجام کار‌های جهادی است.

وی بیان کرد: تجربه تاریخی ملت‌ها نشان از این دارد که اگر انسان‌ها در زمان سختی همدیگر را یاری کنند و وظیفه انسانی خود را به‌جا آورند، آثار و منافع این همگرایی و مساعدت به همه باز می‌گردد.

*14 سبد کالا در شب قدر بین نیازمندان توزیع شد

«حسین سوات‌پور» با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای کمک به اقشار آسیب‌دیده است اظهار کرد: امروز با توجه به شرایط پیش آمده نیاز مردم به کمک‌های خیران و مردمی بیش از سایر اوقات است.

مسئول کانون فرهنگی هنری پیروان اهل بیت(ع) مسجد علی‌بن‌ابی طالب(ع) سنگ بست ماسال افزود: چه خوب است که در این ماه افراد بی نیاز و دارای مکنت مالی دست نیازمندان را بگیرند که چنین عملی جدا از شاد کردن دل یک مومن، خوشنودی خداوند را هم به همراه دارد.

وی با بیان اینکه مسجد سنگ بست ماسال تا کنون بالغ بر چهار مرحله اقدام به تهیه و توزیع سبد کالا بین نیازمندان کرده است گفت: شب گذشته هم همزمان با نخستین شب قدر، ۱۴ بسته کالای معیشتی تهیه و بین نیازمندان شناسایی شده توزیع کردیم.

سوات‌پور با اشاره به اینکه هزینه این بسته‌ها توسط خیرین تامین شده بود تصریح کرد: رزمایش کمک مومنانه بهانه‌ای شد تا مردم علاوه بر خلق حماسه‌ای دیگر در آلبوم افتخارات خود، آبرومندانه و با تکریم به کمک هم‌نوعان خود بیایند تا از برکات و ثمرات ماه رمضان بهره‌ای دیگر ببرند.

مسئول کانون فرهنگی هنری پیروان اهل بیت(ع) مسجد علی‌بن‌ابی طالب(ع) سنگ بست ماسال خاطرنشان کرد: ریشه‌کنی فقر از جامعه و رسیدن به کمال از برکات مواسات و کمک مؤمنانه در جامعه اسلامی است.

گفتنی است، از ابتدای انقلاب مردم ایران و به خصوص بچه‌های مسجدی در همه حوادث و بحران‌ها اعم از دفاع مقدس، سازندگی، سیل و زلزله و امروز نیز ویروس منحوس کرونا خوش درخشیدند که الگوی خوبی برای جهانیان شده است.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار