کد خبر : 8021
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 دی 1395- 34: 19

اسلام آیت‌الله هاشمی با اسلام بعضی‌ها تفاوت داشت/ هاشمی یک متفکر، اندیشمند و محافظ قرآن بود!

اسلام آیت‌الله هاشمی با اسلام بعضی‌ها تفاوت داشت/ هاشمی یک متفکر، اندیشمند و محافظ قرآن بود!

عضو شورای راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اسلام آیت‌الله هاشمی با اسلامی بعضی‌ها تفاوت داشت او دنبال اسلام بهشتی، اسلام انسانی و اسلام مشوق بود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام محسن غرویان پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با تسلیت این درگذشت، اظهار کرد: روز خاکسپاری هاشمی رفسنجانی در مرقد امام راحل فضایی حاکی از معنویت، صف، صمیمیت، اخلاص و تواضع بود.

وی با بیان اینکه هاشمی بسیار مظلوم بود، افزود: هر قدر به مظلومیت هاشمی رفسنجانی بیشتر پی ببریم بر محبوبیت وی اضافه‌تر می‌شود.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در مورد شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: هاشمی تنها یک سردار سازندگی یا یک سیاستمدار بزرگ نبود بلکه یک تئوری‌پرداز بزرگ، یک متفکر، اندیشمند مفسر و محافظ قران بزرگ نیز بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی نیمی از قرآن را از حفظ بود، ادامه داد: هاشمی در تمام سخنرانی‌های خود آیات قرآن می‌خواند و همواره به دانشمندان توصیه می‌کرد برای حل مشکلات علمی به قرآن رجوع کنند.

این مسؤول با اشاره به انتشار کتاب «امیر کبیر و مبارزه با استعمار» نوشته آیت‌الله هاشمی تصریح کرد: این کتاب در سال ۱۳۴۶ نوشته شده که در آن زمان هاشمی یک طلبه ساده روستایی ۳۳ ساله بود.

وی گفت: در زمان خفقان آن روزها که طلبه‌ها از جلوی دکه‌های روزنامه فروشی رد می‌شدند از ترس اینکه برچسب سیاسی به آنها نخورد از تیترخوانی روزنامه‌ها نیز رو گردان بودند، هاشمی کتاب ضد استعماری نوشت و منتشر کرد.

غرویان با بیان اینکه انتشار کتاب ضد استعماری امیرکبیر در آن زمان به دست هاشمی نشان‌دهنده افکار بزرگ و جهانی این مرد بود ادامه داد: وقتی مقدمه این کتاب را بخوانیم متوجه شخصیت مبارزه‌طلبی و بارز رفسنجانی در همان زمان جوانی می‌شویم.

وی هاشمی را موسس و بنیانگذار شورای عالی آزاداندیشی دینی در ایران نامید و افزود: بنده هم عضو آن موسسه بودم.

عضو شورای راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فعالیت موسسه شورای عالی آزاداندیشی دینی خاطرنشان کرد: همه دغدغه هاشمی از تاسیس این موسسه ترویج منطق آزاد اندیشی و جلوگیری از حاکمیت تحجرگرا و ارتجاع بود.

وی با تصریح بر اینکه هاشمی همیشه در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها نگاهی رو به جلو داشت، گفت: این متفکر بزرگ همواره سفارش می‌کرد که برای ۲۰ تا ۳۰ سال آینده کشور برنامه‌ریزی کنید.

غرویان با اشاره به اینکه هاشمی همواره تأکید می‌کرد که علم و دین با یکدیگر منافاتی ندارند ادامه داد: هاشمی همواره برای پیشبرد کشور به سمت جلو نگاه و مدیریت عالمانه داشت و خواستار همگامی علم و دین و عقلانیت بود.

وی اضافه کرد: هاشمی همواره سعی داشت با آزاد اندیشی دینی در توسعه روابط دیپلماتیک و جذب جوانان به اسلام حرکت کند و از گسترش نوع نگاه تنگ‌نظران و متحجران در آینده کشور نگران بود.

این مسؤول خصوصیت‌های هاشمی را بزرگ‌ترین مظلومیت او دانست و تصریح کرد: اسلام آیت‌الله هاشمی با اسلامی بعضی‌ها تفاوت داشت او دنبال اسلام بهشتی، اسلام انسانی و اسلام مشوق بود.

عضو شورای راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رفسنجانی می‌خواست با حفظ دین اسلام با دنیا روابط انسانی برقرار کند اظهار کرد: او بزرگ مردی بود که وقتی از دنیا رفت پرچم ۵۶ کشور جهان به نشانه ادای احترام به او نیمه‌افراشته شد.

وی مردمی بودن را از صفت‌های بارز هاشمی دانست و گفت: هاشمی فراز و نشیب‌های انقلاب را از حفظ می‌دانست و تحلیل می‌کرد.

غروی درباره سخنرانی‌های هاشمی گفت: هاشمی همواره به پیروی از امام راحل سفارش می‌کرد که سیاسیون باید مردم را از خود بدانند و از آنها جدایی‌ناپذیر باشند و طی این سال‌ها سخنرانی هاشمی از صدا و سیما پخش نشد و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از یادگاری‌های این مرد بزرگ موظف است که راه او را ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولیت تاریخی شناساندن راه و منش هاشمی به‌عهده سه تن از شاگردانش سید حسن خمینی، ناطق نوری و حسن روحانی گذاشته شده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار