کد خبر : 54086
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹

فرمانده انتظامی گیلان:

اشیاء عتیقه‌ هزاره اول قبل از میلاد در رودبار گیلان کشف شد

اشیاء عتیقه‌ هزاره اول قبل از میلاد در رودبار گیلان کشف شد

فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: ۱۴قلم شیء عتیقه متعلق به هزاره اول قبل از میلاد مسیح در شهرستان رودبار کشف شد.

به گزارش گیلانستان، سردار عزیزالله ملکی، اظهار داشت: با هوشیاری مأموران انتظامی کلانتری ۱۱ رودبار و در هنگام عملیات گشت‌زنی ۱۴قلم شیء عتیقه متعلق به هزاره اول قبل از میلاد مسیح در شهرستان رودبار کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان در تشریح بیشتر کشف اشیاء عتیقه مذکور عنوان کرد: مأموران کلانتری ۱۱ رودبار در هنگام انجام عملیات گشت‌‌زنی خود به یک دستگاه خودرو سواری سمند مشکوک شدند بنابراین این خودرو را جهت و بررسی بیشتر متوقف کردند.

سردار ملکی با اعلام این خبر که راننده و سرنشین ۴۸ و ۵۷ ساله خودرو سواری سمند دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شده‌اند تصریح کرد: در جریان انجام بازرسی از این خودروی مشکوک توسط مأموران ۱۴ قلم شیء عتیقه کشف شده است.

وی قدمت اشیاء کشف شده را طبق اعلام کارشناسان فنی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان مربوط به هزاره اول قبل از میلاد مسیح اعلام کرد و افزود: قاچاق عتیقه و آثار باستانی موجب تاراج فرهنگ و تاریخ کشورمان می‌شود.

فرمانده انتظامی استان گیلان همکاری مردم با نیروی انتظامی در جهت برخورد با قاچاقچیان را مورد تأکید قرار داد و گفت: از مردم تقاضا داریم در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار