کد خبر : 24817
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 فروردین 1397- 40: 16

اصلاح الگوی مصرف نیاز به یک حرکت جهادی و انقلابی دارد

اصلاح الگوی مصرف نیاز به یک حرکت جهادی و انقلابی دارد

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آثار سوء اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی مصرف کالای خارجی در جامعه گفت: اصلاح الگوی مصرف نیاز به یک حرکت جهادی و انقلابی دارد.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله احمد پروایی در گفت‌و‌گویی اظهار داشت:‌ از آنجا که مصرف کالاهای خارجی آثار و عوارض سوء اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایجاد می‌کند بنابراین لازم است برای اصلاح الگوی مصرف یک حرکت جهادی و انقلابی همگانی در کشور آغاز شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری‌ تصریح کرد: ‌مقام معظم رهبری از اشراف کاملی نسبت به مشکلات جامعه برخوردارند و تشخیص ایشان در موقعیت کنونی تقویت تولید ملی و حمایت همگانی آحاد ملت از کالای ایرانی برای مقابله با بیکاری و مشکلات اقتصادی جامعه است.

آیت‌الله پروایی گرایش به‌سمت مصرف کالای خارجی در کشور را از واقعیات تلخ امروز جامعه خواند و افزود:‌ این موضوع علل و عوامل متعددی دارد که از عمده‌ترین آن می‌توان به شکل‌گیری ذهنیت مردم در مورد عدم وجود کیفیت مطلوب و استانداردهای لازم در محصولات تولیدشده داخلی اشاره کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عدم وجود کیفیت در محصولات تولیدی داخلی کلیت و عمومیت ندارد گفت:‌ البته باید این موضوع مهم را در نظر بگیریم که در برخی موارد نیز حق با مصرف‌کنند‌گان داخلی است و بعضی اجناس و کالاهای تولیدی فاقد کیفیت لازم و استانداردهای مطلوب هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تبعات استفاده از کالاهای خارجی در کشور را برشمرد و اظهار داشت:‌ مصرف محصولات وارداتی علاوه بر آنکه آثار و عوارض سوء اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایجاد می‌کند موجب از بین رفتن بسیاری از فرصت‌های شغلی و تشدید معضل بیکاری می‌شود.

وی ریشه اغلب معضلات اجتماعی و فرهنگی را بیکاری جوانان اعلام کرد و گفت:‌ برای اصلاح عادت ناپسند گرایش به سمت کالای خارجی باید یک حرکت جهادی و انقلابی در کشور انجام گیرد تا فرهنگ استفاده از کالای ایرانی مرغوب در جامعه تبدیل به یک عادت همگانی و شعار همراه با عمل شود.

آیت‌الله پروایی سخنان مقام معظم رهبری برای حل معضلات کشور را یک راهبرد و نقشه راه اساسی و علمی خواند و افزود:‌ معظم له با این نامگذاری اهداف مهم و متعددی را دنبال می‌کنند که از مهم‌ترین آن می‌توان به مقابله با دشمن در جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ملت شریف ایران اسلامی اشاره کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر وحدت همه اقشار جامعه در برابر توطئه‌‌های اقتصادی دشمنان عنوان کرد:‌ از آنجا که مقام معظم رهبری اشراف کاملی به مشکلات جامعه دارند راه مقابله با بیکاری و مشکلات اقتصادی را در تقویت تولید ملی و حمایت همه‌جانبه از کالای ایرانی می‌دانند.

وی حمایت از کالاهای ایرانی را از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی خواند و تصریح کرد:‌ حمایت از محصولات داخلی فقط توصیه به مصرف کنند‌گان داخلی جهت خرید این کالاها نیست بلکه تولیدکنندگان نیز باید جهت افزایش انگیزه در مردم راهبرد ارتقاء کیفیت همراه با قیمت مناسب را در دستور کار خود قرار دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان داخلی باید حق انتخاب را برای مشتریان خود محفوظ بدارند بیان داشت:‌ فعالان اقتصادی کشور نه‌تنها باید از دیدگاه‌های مختلف مردم و ذکر معایب کالاهای تولیدی خود استقبال کنند بلکه لازم است مشوق‌هایی را نیز برای این اقدام اثربخش در نظر بگیرند.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از اجناس تولید شده داخلی توسط مسئولان و مدیران افزود:‌ در اقدام نخست،‌ فرهنگ استفاده از محصولات ایرانی و پرهیز از مصرف کالاهای خارجی در کشور باید ابتدا از نهادها،‌ ادارات و مؤسسات دولتی آغاز شود و سپس برای ترویج همگانی آن در جامعه برنامه‌ریزی کرد.

آیت‌الله پروایی با بیان اینکه باید در این راه از تمام راهکارهای فرهنگی،‌ سیاسی،‌ اقتصادی،‌ حقوقی و جزایی استفاده کرد گفت:‌ صدا و سیما،‌ حوزه علمیه،‌ آموزش و پرورش و وزارت ارشاد باید برای تحقق هرچه بهتر شعار امسال فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مجلس،‌ قوه قضائیه و دولت باید در شرایط کنونی با تمام قوا وارد میدان عمل شوند عنوان کرد:‌ در حال حاضر ورود حجم بسیار بالایی از کالاهای قاچاقی به کشور از مبادی کاملاً رسمی انجام می‌شود و مسئولان باید برای جلوگیری از آن اقدام موثری انجام دهند.

آیت‌الله پروایی بر لزوم مبارزه جدی و عملی با پدیده قاچاق تأکید کرد و اظهار داشت:‌ تمام نهادها،‌ ارگان‌ها و همه مسئولان کشوری اگر دلشان برای ایران و ایرانی می‌سوزد و به فکر آتیه جوانان این مرز و بوم هستند باید مبارزه جدی و واقعی با قاچاق کالا را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

وی وظایف مجلس شورای اسلامی و دولت را در حمایت از فعالان اقتصادی کشور بسیار خطیر خواند و ابراز داشت:‌ مجلس با وضع قوانین مناسب و دولت با اجرای صحیح آن و اعطای تسهیلات کم‌ بهره باید به بهترین نحو ممکن برای تحقق شعار امسال گام برداشته و از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شعار حمایت از کالای ایرانی تنها مختص امسال نیست بیان داشت:‌ باید در تمام زمان‌ها برای تحقق و ترویج این فرهنگ در جامعه تلاش کنیم تا با مصرف کالای ایرانی علاوه بر حل معضل بیکاری، اقتصاد ملی در برابر آسیب‌ها و توطئه‌های خارجی مقاوم شود./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار