کد خبر : 61430
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

مدیرکل زندان های گیلان:

اصلاح و تربیت مددجویان در زندان ها مد نظر قرار دارد

اصلاح و تربیت مددجویان در زندان ها مد نظر قرار دارد

مدیرکل زندان های گیلان، با بیان اینکه باید دیدگاه زندانی و خانواده وی را نسبت به زندان تغییر داد، اظهار کرد: باید باور کنیم که در زندان ها بعد اصلاحی و تربیتی به طور خاص مد نظر قرار دارد.

به گزارش گیلانستان، رضا محمدی اصل در حاشیه بازدید سرزده از زندان های تالش، آستارا و اردوگاه کاردرمانی و حرفه آموزی حویق، بر استفاده از ظرفیت های قضایی جهت استفاده از تاسیسات حقوقی مددجویان تاکید کرد و گفت: به دنبال ارتقای امنیت، برنامه های اصلاحی و تربیتی و همچنین ایجاد برنامه های سودمند در دوران تحمل حبس برای زندانیان هستیم.

وی با بیان اینکه باید دیدگاه زندانی و خانواده وی را نسبت به زندان تغییر داد، اظهار کرد: دیدگاه خانواده زندانی و مددجو بر این است که سرپرست خانواده با ورود به زندان در مکانی با دیوارهای بلندی روبرو است که دیگر تمام درب ها برای آنان بسته شده، اما باید باور کنیم که در زندان ها بعد اصلاحی و تربیتی به طور خاص مد نظر قرار دارد.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان، کرامت انسان ها و مدیریت برنامه های سازندگی زندانی و خانواده وی را یکی از ستون های مهم اقدامات سازمان زندان ها دانست و عنوان کرد: با برگزاری کلاس های آموزشی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به صورت گسترده در سراسر زندان های استان اقدام می کنیم.

محمدی اصل، با بیان اینکه احترام کامل به زندانی و خانواده او به دور از جرم مرتکب شده یک وظیفه است، یادآور شد: در روند برنامه هایی که برای پذیرش مددجو از زمان ورود به زندان تا مادامی که آزاد می شود داریم، اصلاح و تربیت تاثیرگذار برای برگشت مددجو به جامعه با آغوش باز است.

وی با تصریح بر اینکه یادگیری مجدد فرصت مشارکت مددجو با جامعه در برنامه های اصلاحی و تربیتی و همچنین اشتغال برای گروه هدف در نظر گرفته می شود، خاطرنشان کرد: مددکاران، مدیران اجرای احکام و دیگر کارکنان با به روز بودن و مسئولیت پذیری و اطلاعات تخصصی می توانند از تاسیسات حقوقی برای آزادی زندانیان استفاده کرده که این مهم نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری زندانیان دارد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار