کد خبر : 23482
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 اسفند 1396- 57: 4

اصلی‌ترین ماموریت سپاه حفظ آمادگی نظامی است

اصلی‌ترین ماموریت سپاه حفظ آمادگی نظامی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه دشمن همواره در فکر نفوذ و توطئه است گفت: مهم‌ترین ماموریت سپاه حفظ آمادگی نظامی است.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رضایی ظهر امروز در جمع فرماندهان و کارکنان تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک نیروی زمینی سپاه در لنگرود اظهار داشت: مهم‌ترین ماموریت و وظیفه سپاه در شرایط امروز، حفظ آمادگی‌های رزمی و نظامی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: پیغمبر اکرم(ص) و ائمه اطهار در کنار مسائل اخلاقی و دینی، همواره بر حفظ آمادگی‌های نظامی و توان رزم مسلمانان جهت مقابله به موقع با دشمنان تاکیدات فراوانی داشته‌اند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: بر طبق فرمایش نبی مکرم اسلام آنچه که جامعه اسلامی را از آفات و خطرات فراوان به‌خوبی حفظ می کند شمشیر است و همه خیرات عالم در سایه جهاد و  شمشیر مومنان رقم می‌خورد.

رضایی به کلید بهشت و جهنم اشاره کرد و گفت: شمشیر بندگان خدا که به جهاد می‌پردازند در حقیقت همان کلیدهای بهشت و دوزخ هستند و با دستان بهترین مومنان برای جهاد و مبارزه همه جانبه با دشمنان اسلام همواره آماده پیکار و نبرد است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی زمینی سپاه بیان داشت: قدرت یک نعمت بهشتی از طرف خداوند متعال است بنابراین تقویت قوای نظامی برای جامعه مسلمانان یکی از مهم‌ترین و واجب‌ترین اموری است که باید برای تحقق ان همواره تلاش کرد.

رضایی به ظهور امام عصر(عج) اشاره کرد و عنوان کرد: در روایات شیعی آمده که امام زمان(عج) با شمشیر پا به عرصه جنگ و نبرد با دشمنان می‌گذارد اما سلاحی که ایشان از ان بهره می‌گیرند با سلاح‌های دنیای ما بسیار متفاوت است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی زمینی سپاه افزود: در دنیای امروز دو نوع سلاح وجود دارد، نخست سلاحی که هم اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد و گناهکار و بی‌گناه را با هم به قتل می‌رساند و دوم سلاح هوشمند که تنها برای از بین بردن دشمن به‌کار برده می‌شود.

وی شمشیر امام زمان(عج) را سلاح هوشمند نامید و اظهار داشت: سلاح ایشان زمانی که از نیام درآمد تنها برای از بین بردن دشمنان خونخواری است که به دشمنی با خداوند پرداختند و برای حمایت از مستضعفان جهان به جهاد با کفار می‌پردازد.

رضایی به شعار اسلام رحمانی اشاره کرد و ابراز داشت: این شعاری که برخی دائماً آن را بر سر زبان می‌آورند و تکرارش می‌کنند و اسلام را به دو قسمت رحمانی و خشن تبدیل می‌کنند از پایه و اساس غلط است زیرا اسلام یک مکتب کاملاً عقلانی است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: اسلام در جایی که نیاز باشد از زور و قدرت نظامی خود بهره می‌گیرد و در جایی هم که نیاز به استفاده از قدرت باشد قاطعانه به پا خواسته و به جهاد با دشمنان اسلام اقدام می‌کند.

رضایی با اشاره به سخنان شهید مطهری عنوان کرد: به فراخور موقعیت‌های گوناگون، در برخی موارد استفاده صرف از قدرت نظامی برای مبارزه به دشمن واقعاً امری اجتناب ناپذیر است و در برخی موارد نیز استفاده از قلم، فرهنگ و ارشاد می‌تواند کارساز باشد.

وی بالاترین ماموریت سپاه را برشمرد و تصریح کرد: امروزه با توجه به شرایطی که رخ داده مهم ترین ماموریت سپاه پاسداران حفظ آمادگی‌های نظامی برای مقابله با دشمنان خبیث نظام مقدس اسلامی و حفظ و پاسداری از ولایت فقیه است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی زمینی سپاه ابراز داشت: همه فعل و انفعالات، توان و استعدادهای موجود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید معطوف بالابردن قدرت دفاعی و نظامی و حفظ این آمادگی‌ها برای مقابله سریع با دشمن باشد.

رضایی با تاکید بر آیه ۶۰ سوره انفال خاطرنشان کرد: قرآن کریم در دو موضوع از ما نهایت سعی و تلاش را مطالبه می‌کند که یکی از آن موارد بر سینه و قلب پاسداران نقش بسته است که به‌معنای حفظ آمادگی‌های رزم برای جهاد با کفار است.

وی با تاکید بر ادامه راه و شیوه ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: تمامی امامان گرانقدر اسلام در زندگی سراسر پر برکت و سخت خود همواره آماده جهاد و جنگ با کفر بودند و هیچ وقت به‌خاطر مشغله‌های دینی و اسلامی از آن غافل نشدند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: حتی یک فرد روحانی که در یک مجموعه نظامی مشغول ارائه خدمات است نیز مسئولیت‌های بسیار متفاوت و خطیری بر دوش دارد و باید مسیر حفظ این آمادگی رزمی را هموار سازد.

رضایی سپاه پاسداران را خار چشم دشمنان خواند و عنوان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چه در صحنه‌های دفاع مقدس و چه در زمان کنونی همواره حافظ دین و اسلام و مکتب قرآن بوده و در راه حمایت ار ولایت فقیه جان خود را فدا کرده است. / تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار