کد خبر : 30542
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 آبان 1397- 13: 19

اصل تذکر آیت الله یزدی لازم و در جهت حمایت از شأن مرجعیت بود/ در دولت اصلاحات عده‌ای معتقد بودند که حتی به خدا هم می‌توان اعتراض کرد!

اصل تذکر آیت الله یزدی لازم و در جهت حمایت از شأن مرجعیت بود/ در دولت اصلاحات عده‌ای معتقد بودند که حتی به خدا هم می‌توان اعتراض کرد!

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب در گیلان با بیان اینکه نامه یک عالم دینی به عالمی دیگر یک مسئله عادی و روشی معمولی در حوزه علمیه است گفت: موضع دوگانه و منافقانه در دفاع از مرجعیت نوعی کاسبی سیاسی و مذموم است.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم میرحسینی اشکوری در شامگاه شنبه در مراسم دهه آخر ماه صفر در بقعه متبرکه آقا سید حسین لاهیجان با اشاره به اینکه اهل‌بیت (ع) الگوهای متعالی در سبک زندگی دینی هستند اظهار کرد: اهل‌بیت (ع) همچون چراغی هستند که در کوره‌راه‌های زندگی مسیر درست را به پیروان خود نشان می‌دهند.

وی با اشاره به نامه اخیر آیت‌الله یزدی به حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی تصریح کرد: نامه یک عالم دینی به عالمی دیگر یک مسئله عادی و روشی معمولی در حوزه علمیه است که نیاز به این‌همه جنجال و جوسازی و توهین ندارد، همچنان که علما می‌توانند در علوم حوزوی در فقه و اصول یکدیگر را نقد کنند در سلوک و مشی سیاسی نیز می‌توانند نسبت به یکدیگر نقد داشته باشند.

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب در گیلان با انتقاد از رفتار برخی سیاسیون درباره نامه آیت‌الله یزدی گفت: جای تعجب است این حرکت زننده در تخریب آیت‌الله یزدی از طرف جریانی است که مدعی است به خدا هم می‌توان نقد کرد اما نقد یک عالم دینی به عالم دیگر را برنمی‌تابد.

وی با تقدیر از شخصیت برجسته علمی و اخلاقی آیت‌الله شبیری زنجانی بیان کرد: آیت‌الله یزدی هم از استوانه‌های حوزه علمیه قم است که علاوه بر جایگاه علمی سوابق درخشانی در مبارزات سیاسی و انقلابی دارد.

اشکوری با بیان اینکه آیت‌الله یزدی را مجتهدی با بصیرت، آگاه و شجاع در حمایت از انقلاب، امام و رهبری است افزود: آیت‌الله یزدی در خط مقدم و پیشتاز دفاع از انقلاب است و آن موقع که برخی حوزویان در حمایت از انقلاب و امام مردد بودند و مهر سکوت بر لب داشتند آیت‌الله یزدی در حمایت از امام و انقلاب بازداشت و تبعید شد.

وی با تأکید بر خصومت جریان سکولار و حامیان فتنه با آیت‌الله یزدی بیان کرد: با توجه به کینه‌ای که جریان غرب‌گرا با آیت‌الله یزدی دارد رسانه‌ای شدن نامه به صلاح نبود اما اصل تذکر ایشان لازم و در جهت حمایت از شأن مرجعیت بود چراکه همین جریان کج‌اندیش سیاسی بود که آیت‌الله منتظری را در مقابل انقلاب و امام قرار داد.

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب در گیلان با اشاره به اینکه جریانی که امروز منافقانه و به‌دروغ به دفاع از حوزه و مرجعیت برخاسته در گذشته نه‌چندان دور مقلدین مراجع را میمون می‌خواندند افزود: مدعیان کنونی دفاع از مرجعیت، نماینده همان جریانی هستند که در سال ۷۷ و ۷۸ گفتند احکام فقهی منشأ خشونت است و فهم فقهای گذشته برای ما حجت نیست و تمام آموزه‌های دینی بر خواسته از حوزه علمیه را باید دور ریخت.

وی با بیان اینکه مردم چگونه باید رفتار دوگانه برخی در حمایت از مرجعیت را باور کنند خاطرنشان کرد: در زمان دولت اصلاحات، عده‌ای روشنفکرنما ادعا کردند مردم آزادند پیامبر و امام معصوم را نقد کنند و از فرمانش اطاعت نکنند، حتی به خدا هم می‌توان اعتراض کرد اما اکنون نقد یک عالم دینی را برنمی‌تابند.

اشکوری با اشاره به اینکه برخی جریانات سیاسی کاسبان سیاسی هستند گفت: چرا همان سال‌ها که دولت دست شما بود جلوی این اباطیل را نگرفتند و از مرجعیت دفاع نکردید و امروز در مقابل افرادی وارد میدان نقد آیت‌الله یزدی شده‌اند که التزام آنان به حفظشان و جایگاه مرجعیت زیر سؤال است.

وی با تأکید بر اینکه موضع دوگانه و منافقانه در دفاع از مرجعیت نوعی کاسبی سیاسی و مذموم است افزود: در نفاق و دورویی برخی جریانات سیاسی همین بس که با این سابقه توهین به مرجعیت و فقاهت اکنون در پوشش حمایت از آیت‌الله شبیری زنجانی، با ادبیاتی کینه‌توزانه در حال تخریب آیت‌الله یزدی هستند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار