کد خبر : 990
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 شهریور 1394- 46: 8

اصولگرایان به احترام رهبری، خود را در مقابل رییس جمهور قرار نمی دهند

اصولگرایان به احترام رهبری، خود را در مقابل رییس جمهور قرار نمی دهند

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان گفت: اگر کسی جواب بددهنی های روحانی را نمی دهد، فقط به خاطر این است که رهبری بزرگوار از همه خواسته اند که مراعات کنند.

به گزارش در گیلان، حسن کربلایی فعال سیاسی استان گیلان با انتشار مطلبی در فضای مجازی نسبت به مواضع رئیس جمهور واکنش نشان داد.

وی در بخشی از مطالبش عنوان کرد: «روحانی بعضی وقت ها مایل است مثل رهبری سخن بگوید، می گوید: «من اجازه نمی دهم». باید گفت شما مثل رییس جمهور باشید، پیگیری کنید طبق قانون کارها به پیش رود، بررسی برجام حق مجلس است، دانستن موضوعات هم حق مردم است، عصبانیت تو نیز اثری ندارد.»

در بخش دیگری از این اظهارات آمده است: «اگر کسی جواب بد دهنی های روحانی را نمی دهد، فقط به خاطر این است که رهبری بزرگوار از همه خواسته اند که مراعات کنند. جالب است همه رعایت می کنند غیر از روحانی! من به یاد دوران بنی صدر افتادم، امام پس از بالا گرفتن اختلافات بین مسئولین، فرمودند: دیگر کسی حق سخنرانی ندارد، شهید بهشتی فرمودند، سکوت،سکوت، سکوت الهام بخش وحدت، همینطور دیگران رعایت کردند ولی بنی صدر مدام سخنرانی می کرد و به همه بی احترامی می کرد، حالا حکایت مشت حسن هم همین است.»

وی در بخش پایانی انتقاداتش از رئیس جمهور، گفت: «از چه نگرانی آقای رییس جمهور؟! بگذار مردم در جریان مذاکرات شما باشند، مجلس سکوت کند، نشریات ننویسند، صدا و سیما چیزی نگوید، شبکه های اجتماعی خفه باشند، میدانی اسم اینکار شما دیکتاتوری است؟ من به عنوان یک شهروند می خواهم بدانم چرا نمایندگان آمریکا می گویند، هنوز در ایران شعار مرگ بر آمریکا شنیده می شود! هنوز پرچم آمریکا را در ایران آتش می زنند! هنوز ایران دم از کمک به مقاومت می زند! سوال این است مگر شما چه قولی به آمریکایی ها داده بودید که این سوال برایشان ایجاد شده؟ مگر ازاین حرف ها هم در برجام آمده است».

با توجه به انتقادات تند حسن کربلایی نسبت به عملکرد حسن روحانی، خبرنگار خبرگزاری بین المللی کاسپین با این فعال سیاسی و دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان به گفتگو نشسته است. متن کامل این گفتگو را در ادامه می بینیم.

سوال: دکتر روحانی یک دیپلمات است، فکر نمی کنید صحبت های رییس جمهور تایید مواضع رهبر انقلاب باشد؟

جایگاه هر شخصیتی در این نظام تعریف شده است. رییس جمهور در ایران فقط باید مجری قانون اساسی باشد و اگر کوتاهی کند، قوه مقننه اورا رصد می کند و تا حد عدم کفایت سیاسی پیش می رود و از ریاست جمهوری خلع می شود، مثل دوران بنی صدر که این اتفاق افتاد. پس رییس جمهور ما فوق قانون نیست و وظایف و اختیارات رهبر را ندارد، وقتی رهبری میفرمایند به مردم احترام بگذارید، رییس جمهور حق ندارد مخالفان یا منتقدان خود را بی سواد، افراطی و بی دین بداند، و آنان را حواله جهنم بدهد. رهبری فرمودند: «جوانان دلسوز و حزب الهی را افراطی نگویید»، دو روز بعد رییس جمهور گفت: «اجازه نمی دهم مشتی افراطی…»! پس این روش دقیقا خلاف نظر رهبری است. رهبری فرمودند: «مجلس را در برجام حذف نکنید» ولی هنوز رییس جمهور لایحه ای به مجلس نفرستاده است. رهبر انقلاب خواستند، کسی دولت های قبلی را نکوبد ولی می بینیم که مرتب به دولت قبلی و اقداماتشان حمله می شود، پس رییس جمهور در پیمودن راه و کلام رهبری کوتاهی می کند و البته سیاسیون و اصولگرایان به احترام رهبری، خود را در مقابل رییس جمهور قرار نمی دهند.

سوال:مقایسه دکتر روحانی با زمان بنی صدر به نظر شما چقدر به واقعیت نزدیک است؟ آیا شخصیت یک روحانی با بنی صدر تناسب دارد؟

مهم لباس نیست، مهم اقدامات مشابه است. البته امیدواریم کار به آنجا نکشد ولی بنی صدر هم به مردم حمله می کرد. او با گروهک ها همکاری داشت، ایشان هم با جماعت فتنه همنشین است و پست ها و مسولیت هایی به آنان واگذار شده است. او (بنی صدر) هم در مقابل مجلس می ایستاد، او هم خلاف دیدگاه رهبری حرکت می کرد. اگر مدیران در نظام اسلامی، خلاف نظر رهبری حرکت کنند، حتما روزگارشان، مثل بنی صدر خواهد شد.

سوال:جایگاه جناب اقای کربلای کجای معادلات سیاسی کشور است که ادعا می کنید اگر جواب ریس جمهور را نمی دهید بخاطر شخص حضرت آقاست و اگر بدهید چه اتفاقی رخ می دهد؟

کربلایی و امثال او جایگاه قانونی و رسمی ندارند ولی بدانید همه موظف به امر به معروف و نهی از منکر هستیم. این جایگاهی است که خدا برای ما روشن کرده، مردم باید ناظر رفتار مسئولین باشند. مطالبه کنند. بازخواست کنند. تذکر دهند. مردم در این نظام، کارفرما هستند و مدیران، کارگر! پس اگر کسی سکوت کنند، گناهکار است.

سوال:شعار مرگ بر آمریکا آیا خط قرمز نظام است؟ بود و نبود یک شعار چه تأثیری بر روابط سیاسی و معادلات سیاسی کشور دارد همان طوری که شما هم در فرمایش خود فرمودید «شعار» لطفا به کلمه «شعار» توجه بفرمایید یک «شعار» که کاری را پیش نمی برد!

ببینید وقتی عقیده ای دارید، تفکری دارید و یا اراده ای را دنبال می کنید، باید جایی آن را بروز دهید. ما آمریکا را شیطان بزرگ می دانیم، او را فتنه گر می دانیم زیرا آمریکا جوانان ما را کشته است و جنگ را به ما تحمیل کرده! دانشمندان مان را شهید کرده و دائم از زبان تحریم و تهدید سخن می گوید پس ما حق داریم با او دشمن باشیم. مردم شعارشان را می دهند، و مدیران باید راه نفوذ و بازگشت آمریکا را سد کنند و این خواسته امام خمینی و امام خامنه ای است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار