کد خبر : 66232
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 خرداد 1400- 26: 11

مدیر موسسه حسینیه هنر رشت:

اطلس هنر انقلابی ما را به منزل مقصود خواهد رساند

اطلس هنر انقلابی ما را به منزل مقصود خواهد رساند

بکارگیری هنر به عنوان ابزاری برای انتقال ارزشهای اسلامی و انقلابی بحث مستحب و مکروه نیست بحث مرگ و زندگی است.

به گزارش گیلانستان، رضاثقتی مدیر حسینیه هنر رشت که در جمع برخی از فعالان فرهنگی رشت صحبت می نمود افزود: اکنون ما یک ضعف در مراکز توزیع هنر انقلاب داریم از یک سو با کمبود این مراکز مواجه ایم و از سوی دیگر جدی نگرفتن فعالان مذهبی و فرهنگی جامعه با مقوله هنر بعنوان یکی از کارآمدترین ابزارتاثیرگذاری است هنوز هم عده کثیری هستند که حوزه فیلم عکس شعر داستان نقاشی و گرافیک و….. را جزء امور فانتزی و حاشیه ای میبینند و در متن بود را برای هنر قائل نیستند.

مدیرحسینیه هنررشت بیان نمود: یکی از بحران هایی که با آن مواجه هستیم رقابت سازمانهای دولتی و حاکمیتی با تشکل های انقلابی_مردمی است و بجای ایفای نقش سیاستگذاری که‌ قانون آن را به صراحت مشخص نموده خود وارد حوزه اجرا گردیده اند و حداقل حمایت های مالی و معنوی را از این مراکز دریغ مینمایند و با در اختیار داشتن بودجه های هنگفت باعث بی عدالتی در توزیع این منابع گردیده اند.

وی ابراز نمود: بکارگیری هنر به عنوان ابزاری برای انتقال ارزشهای اسلامی و انقلابی بحث مستحب و مکروه نیست بحث مرگ و زندگی است از این رو به جد نیازمند یک اجماع و یک تحول یک پوست اندازی درامور فرهنگی و دینی با الزام بکار گیری هنر می‌باشیم.

رضاثقتی افزود: شاهد یک سرقت فرهنگی از هویت مراکز مردمی از سوی نهادهایی هستیم که مامور و مکلف به تقویت تشکل های مردمی هستند ولی متاسفانه آنها را ترغیب به زیرمجموعه شدن و وابسته شدن به مراکز دولتی و شهرداری ها میکنند و استقلال در تصمیم گیری و خودباوری در کار فرهنگی و تولیدات هنری را از آنان سلب نمودند.

مدیر حسینیه هنر رشت در پایان افزود:
در آستانه دوسالگی حسینیه هنر، تعداد تشکل های فعال در این حسینیه به ۸ تشکل فرهنگی هنری رسیده و بحمدالله خانه مستند حسینیه هنر در خرداد ماه جاری افتتاح میگردد وی از برگزاری شب آفتابی ۳ در تیرماه خبر داد و نوید شب طنز انقلاب اسلامی را با حضور هنرمندان ملی در تابستان جاری داد برگزاری عصر شعر و خاطره سر.دارمحمدعلی حق بین و عصر شعر رضوی در ایام ولادت امام رضا علیه السلام و برگزاری دومین ورک شاپ پوسترهای آیینی از دیگر برنامه های حسینیه هنر رشت میباشد.

لازم بذکر است در دوسال گذشته حسینیه هنررشت میزبان ۱۹ چهره ملی در حوزه های مختلف فرهنگی هنری دینی در برنامه های خود بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار