کد خبر : 23917
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اسفند 1396- 37: 18

اعاده اموال نامشروع مدیران امید را در دل مردم زنده می‌کند

اعاده اموال نامشروع مدیران امید را در دل مردم زنده می‌کند

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر برگرداندن اموال نامشروع به خزانه کشور و بیت المال گفت: اعاده اموال نامشروع برخی مسئولان امید را در دل مردم زنده می‌کند.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌و‌گویی اظهار داشت:‌ اموال و دارایی نامشروع برخی مدیران که با سوءاستفاده از موقعیت خود دست به فساد زده‌ و زمینه بدنامی نظام را فراهم کرده‌اند باید هرچه سریع‌تر به بیت المال و مردم بازگردانده شود.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد:‌ بنده معتقدم دارایی تمام کسانی که از مسئولیت خود سوءاستفاده کرده‌ و به‌جای خدمت به مردم مشغول مال‌اندوزی از راه فساد ‌‌‌شده‌اند باید اعاده شود.

کوچکی‌نژاد از جمع‌آوری بیش از ۱۰۰ امضاء برای این طرح خبر داد و افزود:‌ براساس این طرح دارایی تمام کسانی که در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب در پست‌های مختلف مدیریتی بوده‌اند جهت شفاف‌سازی و بررسی مشروعیت آن مورد تحقیق و تفحص قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد:‌ برای این منظور هیئتی موظف به پیگیری این موضوع می‌شوند تا اموالی که از طریق رانت‌،‌ رشوه خواری و سایر راه‌های نامشروع کسب شده به بیت المال بازگردد.

وی با تاکید بر اصول ۱۴۲ و ۴۹ قانون اساسی ابراز داشت:‌ طرح اعاده اموال نامشروع در حقیقت در ادامه طرح “‌از کجا آورده‌ا‌ی”‌ است که قانون اساسی نیز به شدت بر اجرای آن تاکید داشته و امیدواریم با موافقت و رأی بالای نمایندگان مجلس به تصویب برسد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت:‌ اتخاذ چنین تصمیماتی موجبات ‌شفاف‌سازی در حوزه مدیریت نظام را ایجاد کرده و با اعاده اموال و دارایی‌های نامشروع به بیت‌المال و صرف آن در راه توسعه و اشتغال کشور،‌ زمینه رضایت‌مندی مردم فراهم می‌شود.

وی با اشاره به لزوم پیروی از بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد:‌ طرح اعاده اموال نامشروع در حقیقت در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری است و به اعتقاد بنده نه تنها نمایندگان مجلس که در حال پیگیری این طرح‌اند بلکه مسئولان قوای دیگر نیز مخالفتی با اجرای آن ندارند.

نماینده مردم ر‌شت در مجلس خاطرنشان کرد:‌ در تمام این سال‌ها یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مقام معظم رهبری در مورد گسترش فساد اداری و اقتصادی در کشور بوده و همواره به نهادینه شدن فرهنگ کاخ‌نشینی و اشرافیت‌گری در بین مسئولان هشدار داده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد:‌ مردم نسبت به عملکرد برخی مسئولان و سوءاستفاده از بیت المال، رانت‌خواری‌، ‌گسترش فساد و تبعیض ناراضی‌اند و اجرای این طرح می‌تواند به اعاده باورهای مردم در مورد نظام و تقویت امید در آنان موثر باشد.

کوچکی‌نژاد بر لزوم همکاری تمام قوا تاکید کرد و اظهار داشت:‌ این طرح با چنین ویژگی‌ و ابعادی برای نخستین بار در طول عمر انقلاب اسلامی مطرح شده بنابراین تعامل و همکاری قوای سه گانه نظام و مسئولان ذیربط برای تحقق و به نتیجه رساندن آن بسیار ضروری است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار