کد خبر : 26149
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱:۲۳

اعتراض به روند فرهنگی شهرداری رشت یک‌مقدار دیر اتفاق افتاد/ بی‌توجهی به تعظیم شعائر اسلام با بهانه‌ همیشگی “عمدی نبودن”/ لزوم پاسخ جدی کمیسیون فرهنگی شورا

اعتراض به روند فرهنگی شهرداری رشت یک‌مقدار دیر اتفاق افتاد/ بی‌توجهی به تعظیم شعائر اسلام با بهانه‌ همیشگی “عمدی نبودن”/ لزوم پاسخ جدی کمیسیون فرهنگی شورا

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گیلان گفت: متاسفانه یک نظام تصمیم ساز غیر محسوس، پیاده راه فرهنگی میدان شهدای ذهاب را محل جولان فرهنگ اباهه گری غربی نموده است.

حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی گیلانستان، با اشاره سیاه پوش نشدن شهرداری رشت در روز سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: عموم مردم انتظار دارند که در بخش فرهنگی شورای شهر و شهرداری متناسب اقتضای فرهنگ اسلامی و ایرانی و بر اساس برنامه ها و فعالیت های هویت بخش حرکت کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه بنیان پیاده راه فرهنگی رشت با هویت لیبرالی و اباهه گری بنیان گذاشته شده است، افزود: قبلا هم نسبت به فضای هویت سوز غیر ایرانی و غیر اسلامی و غیر بومی آن میدان برنامه هایی برگزار شده است.

حجت الاسلام مهدوی بیان کرد: میدان شهدای ذهاب، میدانی با خاطرات بزرگ انقلابی و اسلامی است، چرا که این میدان محل تشییع 8هزار شهید گیلان بوده و بارها و بارها زیر ساعت آن تجمعات انقلابی، ملی و دینی شکل گرفته است.

نظام تصمیم ساز، پیاده راه فرهنگی رشت را محل جولان  اباهه گری غربی نموده است

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گیلان گفت: متاسفانه یک نظام تصمیم ساز غیر محسوس، پیاده راه فرهنگی میدان شهدای ذهاب را محل جولان فرهنگ اباهه گری غربی نموده است.

حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: در قبال این حرکت مرموزانه و غیرمحسوس غربگرایانه فرد انقلابی محکم الایمان پیدا نشد تا طرح جامع فرهنگی متناسب با هویت ملی، اسلامی و گیلانی تنظیم، تعریف و پیگیری نماید.

وی خاطرنشان کرد: با تاسف در حوزه مربوط به تعظیم شعائر توسط این ساختار عریض و طویل همیشه سستی، اهمال و بی توجهی صورت می گیرد و وقتی اعتراضی می شود می گویند غرضی نبوده و حواس ها جمع نبوده و اینگونه بهانه ها را می آورند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گیلان اظهار کرد: این حواس پرتی ها برای یک بار دوبار قابل توجیه است اما متاسفانه در رابطه با تعظیم شعائر و به خصوص ایام مصائب عصمت و طهارت بارها این بی توجهی انجام گرفته که مومنین تماس های مکرر می گرفتند که شب شهادت امام معصوم (ع) کل خیابان ها چراغانی شده است.

تداعی شب های پاریس در پیاده راه فرهنگی رشت

حجت الاسلام مهدوی افزود: آقایانی که مدعی هستند برای حفظ میراث فرهنگی فضاسازی محیطی خاصی را اعمال می کنند سوال جدی از کمیسیون فرهنگی شورا این است که آیا المان های به کار برده شده در پیاده راه فرهنگی رشت، متناسب با میراث فرهنگی و هویت ملی، ایرانی، اسلامی و گیلانی است یا بر اساس یک نوع انفعال فرهنگی خواسته اند شب های پاریس را در اینجا تداعی کنند.

وی با بیان اینکه اعتراض به روند فرهنگی حاکم بر شهرداری یک مقدار دیر اتفاق افتاده است، گفت: آن زمانی که خارجی هایی همچون سفیر انگلیس با شهردار دیدار داشت، آن موقع باید اعتراض ها بلند می شد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گیلان تصریح کرد: زمانی که گروه های هدفمند غربگرا به صورت مرموزانه در فضای فرهنگی میدان اصلی شهر، ترویج فرهنگ غیراسلامی و ایرانی می نمایند، ای کاش مسئولی یا عضو شورای شهری در این راستا اهتمامی به خرج می داد تا این فضای فرهنگی شهر که محل گذر گردشگران داخلی و خارجی است، انعکاس هویت اصیل ایرانی اسلامی می بود.

برخی افراد جایگاه شهرداری و شورای شهر را سکوی انتخاباتی تلقی نموده اند

حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از افراد با انجام چند برنامه کلیشه ای در اعیاد مذهبی می خواهند بگویند که فعالیت های فرهنگی انقلابی و اسلامی انجام گرفته در حالی که هنوز فضای حاکم بر پیاده راه فرهنگی رشت، فضای اصیل گیلانی، ایرانی و اسلامی نیست.

وی اظهار کرد: در این جهت مشاوره هایی را که صورت می گیرد، مشاوره های جدی، عمیق و تخصصی نیست و با کمال تاسف برخی از افراد جایگاه شهرداری و شورای شهر را سکوی انتخاباتی تلقی نموده و به جای انجام وظیفه، کاملا اقتضایی و مصلحتی و باندی عمل می کنند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گیلان افزود: در حوزه فضای سبز، حمل و نقل و سامانه یابی معابر و کوچه ها و … کلان شهر رشت همچون یک روستای بزرگ اداره می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار