کد خبر : 52241
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 خرداد 1399- 39: 16

اعتراض شدید مردم روستاهای خمام از نوسانات شدید برق؛ مسئولان پاسخگو نیستند

اعتراض شدید مردم روستاهای خمام از نوسانات شدید برق؛ مسئولان پاسخگو نیستند

مردم منطقه گورابجیر صحرا خمام از توابع شهرستان رشت مدتی است که از قطع و وصل جریان برق خود شکایت دارند اما با وجود مراجعات مکرر کسی پاسخگوی آنان نیست.

به گزارش گیلانستان،ورابجیر صحرا منطقه‌ای واقع در بخش خمام از توابع شهرستان رشت، با وجود نزدیکی به مرکز استان چند مدتی است که به‌شدت از نوسانات و قطع و وصل جریان برق خود گله‌مند هستند و اعتراض دارند و با وجود مراجعات مکرر و پیگیری‌ها هنوز هیچ مسئولی پاسخگوی مشکلات آنان نشده است.

گورابجیر صحرا روستایی است از توابع بخش خمام شهرستان رشت که در دهستان چاپارخانه قرار دارد از طرفی طبق سرشماری سال‌های ۹۰ تا ۹۵ جمعیت این دهستان از ۱۰ هزار و ۷۷۴ نفر به ۹ هزار و ۹۶۷ نفر کاهش پیدا کرده اما در عوض تعداد خانوار آن در سال‌های مذکور از ۳ هزار و ۵۳۷ خانوار به ۳ هزار و ۵۴۲ خانوار افزایش یافته است.

مشکلات ناشی از قطع و وصل برق، نوسانات ایجاد شده، ایراد خسارت به لوازم برقی منازل، خارج شدن پست‌های توزیع برق از مدار به‌علت بارش برف و باران، فرسودگی خطوط انتقال برق، نبود ترانس و یا ضعیف بودن برق از جمله مواردی است که هر از چندگاهی شاهد وقوعش در گیلان و اعتراضات مردم به آن هستیم.

مشکلات عدیده ایجاد شده برای ساکنان منطقه گورابجیر صحرا بخش خمام در موضوع قطع و وصل زیاد و بدون اطلاع‌رسانی مناسب و عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه برای رسیدگی به دغدغه‌ها و گرفتاری‌های مردم ما را بر آن داشت که به سراغ یکی از اهالی این منطقه برویم و موضوع را به صورت شفاف و دقیق جویا شویم.

ساکن گورابجیر صحرا از مشکلات و نوسانات شدید برق منطقه به شدت اعتراض کرد و اظهار داشت: چند وقتی است که ما و دیگر اهالی گورابجیر صحرا با مشکل قطعی زیاد برق مواجه هستیم به طوری‌که بعد از وصل شدن جریان برق هم به علت ولتاژ بالا لوازم برقی منازلمان مانند یخچال و تلویزیون دچار خسارت شدید می‌شوند.

رجب دارنهال با بیان اینکه تاکنون برای رسیدگی به مشکلات برق گورابجیر صحرا مراجعات زیادی به شرکت برق انجام شده اما هیچ کسی پاسخگوی اهالی نبوده است عنوان کرد: ما به عنوان ساکنان منطقه گورابجیر صحرا دیگر نمی‌دانیم که برای حل مشکلاتمان باید به کجا مراجعه کنیم از طرفی واقعاً در فشار و تنگنا قرار داریم.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان گیلان نیز با توجه به مشکلات ایجاد شده برای بخشی از ساکنان منطقه گورابجیر صحرا به خبرنگار تسنیم گفت: این شرکت در راستای برطرف کردن مشکل قطعی برق، یا سایر مشکلات مرتبط و جبران خسارات ناشی از بحران‌های سنوات گذشته به سرعت در حال انجام اقدامات لازم است.

حمیدرضا حکمت با تأکید بر اینکه عوامل شرکت توزیع برق استان گیلان در هر ساعت از روز آماده دریافت نقطه نظرات و یا احیاناً مشکلات مردم است عنوان کرد: برای حل و فصل مشکلات گورابجیر صحرا در اسرع وقت اکیپی ویژه به محل مورد نظر اعزام می‌شود تا پس از انجام بررسی‌های دقیق نسبت به رفع مشکلات مردم اقدام شود.

بروز مشکلاتی در حوزه برق استان گیلان به‌ویژه در ایام وقوع سیلاب، بارش باران، برف و وزش باد که با توجه به شرایط جغرافیایی، اقلیمی و آب و هوایی پدیده‌ای معمول در این استان به حساب می‌آید دیگر به امری عادی تبدیل شده از طرفی متولیان امر بیان می‌کنند که با تزریق اعتبارات می‌توانند بخشی از این مشکلات را کاهش دهند که با توجه به شکایات وقت و بی‌وقت مردمی ظاهراً انجام این دست از اقدامات روند خوبی ندارد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار