کد خبر : 22611
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 بهمن 1396- 14: 19

اعتراض های مردم در قدم اول هیچ ارتباطی با اغتشاشات نداشت/ مردم نسبت به وضعیت اقتصادی معترض بودند

اعتراض های مردم در قدم اول هیچ ارتباطی با اغتشاشات نداشت/ مردم نسبت به وضعیت اقتصادی معترض بودند

مسئولِ نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاهِ علوم پزشکی گیلان گفت: کسی که به عنوان مسئول انتخاب شده است، درواقع مورد سوال قرار می گیرد و معنی مسئول نیز همین است، اما متاسفانه هم اکنون بیشتر مدیرو رئیس داریم تا مسئول؛ اگر چه زمانی در اوائل انقلاب همه مسئول بودیم.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمین امیر چهری درگفتگو با خبرنگار رویداد گیلان با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری همیشه به مسئولان تذکر داده اند، اشرافی گری است، اظهارکرد: موضوعات رفاهی مردم، خدمت مسئولان واشرافی گری، رسیدگی به امورمردم، از جهت اقتصادی کمرنگ شده است ودراین شرایط اعتراض حق مردم است.

وی با بیان اینکه اگر کسی مسئول شده است، فکر کند اول باید رفاه و اشرافی گری خودش تامین شود،  اشتباه  می کند، افزود: آرمان انقلاب اسلامی این نبود و نزدیک به چهل سال است که از وقوع انقلاب اسلامی می گذرد و تذکرات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره اشرافی گری مسئولان، نادیده گرفته می شود.

مسئولِ دفترنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهِ علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه یک سری ازمسئولان دراین کشورخالصانه تلاش می کنند، گفت: آن عده ی کم اشرافی، آنقدر تاثیر منفی می گذارند که مردم دل چرکین می شوند.

چهری با اشاره به اینکه اعتراض های مردم درقدم اول هیچ ارتباطی با اغتشاش نداشت و مردم  نسبت به موئسساتِ مالی که قارچ گونه اضافه شدند، معترض بودند، تصریح کرد: متاسفانه نظارتی برموسسات مالی نیست و برخی افراد، نام اهل بیت را روی اینها قرار می دادند.

وی افزود: اعتراضات مردم با این چاشنیِ اقتصادی جلو آمد و متاسفانه دیدیم، بازهم هیچ پاسخی از سمت مسئولان داده نشد و دشمنان این انقلاب هم بیکار نمی نشینند و موج سواری می کنند.

مسئولِ دفترنمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاهِ علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه اعتراضی درجایی صورت گرفت اما متاسفانه آن کسانی که باید به حرف مردم گوش بدهند، گوششان بدهکار نبود، گفت: متاسفانه کشور ما دچار شعار زدگی شده است و فقط شعارهای قشنگ می دهیم اما وقتی نوبت به عمل می رسد، می بینیم که نرخ بیکاری، هر روز درحال افزایش است و با وجود تذکراتِ رهبر انقلاب ولی باز توجه نمی شود.

حجت الاسلام چهری به بیانات و نامگذاری های رهبر انقلاب در موردِ اهتمام به ایجاد اشتغال، اقتصاد مقاومتی و تولید ملی اشاره و عنوان کرد: بی توجهی مسئولان به فرمایشات اقتصادی رهبر انقلاب، یکی از درد های سینه های ماست.

وی با ابراز امیدواری به انجام مسئولیت از سوی کسانی که وظیفه شان کار کردن است، افزود: البته هیچ منتی هم ازسوی مسئولان نسبت به مردم نباید باشد و کسی که به عنوان مسئول انتخاب شده است، نباید بر اشرافی بودن خویش بیفزاید و درواقع مورد سوال قرار می گیرد و معنی مسئول همین است، اما متاسفانه هم اکنون بیشتر مدیر و رئیس داریم تا مسئول؛ اگر چه زمانی در اوائل انقلاب همه مسئول بودیم.

مردم گیلان با فهم وبصیرت و منطبق با ادب اعتراض کردند

مسئولِ دفترنمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاهِ علوم پزشکی گیلان با اشاره به فهم، بصیرت و فرهنگ مردم گیلان و اعتراضاتِ منطبق با درک وادب مردم گیلان گفت: من از نزدیک این جریان اغتشاش و اعتراض را دیدم؛ که اگر ندیده بودم باورش برایم سخت بود که چقدر ما در گیلان و در رشت مردم فهیمی داریم.

منوچهر چهری با بیان اینکه نحوه ی اعتراضات مردم گیلان نسبت به مردم دیگر استان ها، وظیفه مسئولان استان را خیلی سنگین تر می کند، اعلام کرد: امیدوارم مسئولان استان و کشور یادشان نرود، وقتی که در یکی از شهرستان های کوچکِ استان هایی مثل اصفهان، به سمت کلانتری حمله کردند و آن را آتش زدنند یا جریان های  دیگراستان ها، اما مردم دراستان گیلان، بسیار با فهم، بسیارمنطقی و بسیار با ادب اعتراض کردند.

وی به اعتراضِ خانم حدود ۴۰ساله دررشت و دلیل او برای حضور دراعتراضات اشاره کرد و افزود: این خانم گفتند من جوان دارم و الان زمان ازدواجش است و دنبال کار می گردد و دلیل حضور من در این جمع این است که به این روند فزاینده ی بیکاری، اعتراض کنم.

مسئولِ دفترنمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاهِ علوم پزشکی گیلان، حضوربسیاری از مسئولان درصحنه را، ازدیگر جلوه های بصیرت، فهم و درک مردم عنوان وتصریح کرد: برای من خیلی جالب بود که در فضای بسیار ملتهبِ آن موقع، که امکان دارد، هر لحظه اتفاقی بیفتد، اصول نظامی و انتظامی ایجاب می کند که فرماندهی، از دور مدیریت کند، یعنی در یک اتاقی بنشیند و با دستگاه های امنیتی نیرو های خود را چینش کند، ولی فرمانده های نظامی و انتظامی ما وسط میدان بودند.

 

چهری به دستگیریِ برخی از عناصرِ ضد انقلاب و افرادی که دارایِ برنامه و نقشه برای انجامِ کارهایی در استان بودند، اشاره کرد و افزود: فرماندهان سپاه  وسرهنگ های نیروی انتظامی که باید در آن ساعات در استراحت باشند، ولی در ساعت حدود ۱ نصف شب ایستادند و آمدند با مردم صحبت کردند که این ها، جلوه های زیبا بود که مردم رشت در حقیقت نشان دادند.

وی به شکوهِ حضورِمردم رشت در روز ۱۷ دی و اعتراض به مسائل اقتصادی، درعینِ مطالبه از اینکه  دشمنان از این جریانات سواری نگیرند و سوء استفاده نکنند اشاره کرد وگفت: در آن روز مسئولان هم در کنار مردم آمده بودند و حضور آقای استاندار، فرماندار و حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان، کمک کننده به این بود که مردم مسیر را برای بیان اعتراض پیدا کنند.

مسئولِ دفترنمایندگی رهبری دردانشگاهِ علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: رهبر انقلاب چندین باراین جمله را  که مردم گله مندند، تذکر داده اند.

چهری با بیان اینکه هردولتی که به روی کار می آید، متاسفانه جریانات و هم حزبی ها و کسانی که در گروه خودشان هستند را منتصب می کنند، افزود: یکی از آفت های بزرگ کشورما هم همین است.

وی با تصریح براینکه اگرما فقط به سمت رفیق بازی و هم حزبی ها برویم و تخصص و تعهد را در کنار یک دیگر قرار ندهیم، خطرناک است، گفت: زمانی می توانیم یک مدیرو مسئول خوب و موفق داشته باشیم که تخصص و تعهد را در کنار یکدیگر قرار بدهند، مثلا کسی اگر متعهد باشد و متخصص نباشد و کاری را به وی بسپارند، اعلام می کند در حیطه تخصص من نیست و نمی آید.

مسئولِ دفترنمایندگی رهبری دردانشگاهِ علوم پزشکی گیلان به پیامِ دستگیری افرادی با عنوان مدیران استان اشاره وتصریح کرد: انقلاب با گذشت ۴۰ سال آرمان های خودش را فراموش نکرده است یعنی نمی گوید برایم مهم نیست که فلان مدیرو رئیس اشتباه کند و ما در طول انقلاب دیدیم که فردی به اندازه معاون رئیس جمهور روانه ی زندان شد و فرزند یکی از سران نظام وارد زندان شد و هیچ تعارفی در این زمینه نیست.

چهری افزود: خدارا شاکریم که مرجع قضایی ما با این صلابت درحال انجامِ کارخودش است واز سربازان گمنام امام زمان که این پرونده ها را دنبال می کنند، تشکر می کنم که دل امام زمان و دل مردم را شاد می کنند.

وی با بیان اینکه بنده به تقسیم بندی های سیاسی که الان عرف شده قائل نیستم واین تقسیم بندی جناح های سیاسی که یکی اصلاح طلب است و یکی اصولگراست، کار درستی نیست، خاطرنشان کرد: طبق فرمایش رهبر انقلاب همه باید یک جبهه داشته باشند که آن جبهه انقلاب و درمقابلش ضد انقلاب است.

مسئولِ دفترنمایندگی رهبری دردانشگاهِ علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه با تقسیم بندی انقلاب و ضد انقلاب راه برای ما مشخص می شود و دیگر باهم دشمنی نداریم، افزود: دراین صورت، هدف رفاه مردم و بهترمدیریت کردن می شود، نه اینکه این جناح روی کار بیاید و به جناح دیگر ضربه بزند و نه اینکه یک گروه روی کار بیاید و بگوید تمام مشکلات مردم، تقصیر دولت قبل است.

وی گفت: چندین سال است در دولت های مختلف، کافیست یک نقصی باشد، بجای اینکه به رفع آن نقص بپردازند سریع به گردن دولت های قبلی می اندازند و متاسفانه دودش هم در چشم مردم می رود.

مسئولِ دفترنمایندگی رهبری دردانشگاهِ علوم پزشکی گیلان خواستارِ کنارگذاشتن اختلافات حزبی وجناحی مسئولان شد و اظهارکرد: با توجه به نزدیکی ۲۲ بهمن وگله مندی مردم، ازهمه کسانی که در گروهای سیاسی هستند، خواهش می کنم این اختلافات را کنار بگذارند و به سمت خدمت کردن به مردم بروند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار