کد خبر : 61260
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 دی 1399- 53: 17

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی گیلان:

اعطای تسهیلات به سربازان علاقه‌مند اشتغال

اعطای تسهیلات به سربازان علاقه‌مند اشتغال

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی گیلان از اعطای تسهیلات برای سربازان در حوزه ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: مشمولان خدمت وظیفه یک ماه قبل از اعزام به خدمت در سایت sarbazmaher.ir ثبت‌نام کرده و بعد از دوره سربازی در حوزه ایجاد اشتغال اولویت‌هایی تعیین و بر آن اساس وام و تسهیلات به آنان اعلام می‌شود.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ حامد محمدی نژاد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعزام خدمت در کشور هرماه انجام می‌شود، اظهار کرد: طبق آخرین ابلاغیه وظیفه عمومی ناجا در سال ۹۹ و در روزهای یکم و سوم هرماه اعزام به خدمت انجام شده و این روند کماکان ادامه و در بهمن‌ماه هم سربازان به خدمت اعزام‌ می‌شوند.

وی با اشاره به نگاه ویژه سازمان وظیفه عمومی ناجا به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده بهینه از سربازان گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری از سال ۹۶ طرح مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه با اعجاز قرار‌گاه مرکزی مهارت‌آموزی در ستاد کل نیرو‌های مسلح تدوین و تصویب‌شده و از این طریق سربازان پس از دوره سربازی یک  الی پنج مهارت کاربردی را یاد می‌گیرند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان  گیلان با اذعان به اینکه مهارت‌های کسب‌شده در دوره سربازی مس تواند به ایجاد اشتغال سربازان در ادامه زندگی کمک بسیار زیادی کند، تصریح کرد: طول دوره سربازان ۱۸ ماهه، ۲۱ ماهه و ۲۴ ماهه بوده و در این مدت مهارت‌های سبک زندگی، کسب‌وکار، امداد و نجات و همچنین ۵۱۲ مهارت و آموزش‌های تخصصی برنامه‌ریزی‌شده و به سربازان آموزش داده می‌شود.

محمدی نژاد دوره سربازی را مرحله‌ای مهم در آماده‌سازی جوانان برای اداره زندگی دانست و افزود: این دوره از زندگی جوانان بسیار تجربه‌ای شیرین برای سربازان است زیرا سربازان در دوره خدمت خود مستقل زندگی کردن را یاد گرفته و برای آینده آنان بسیار مفید است.

وی از اعطا تسهیلات برای سربازان در حوزه ایجاد اشتغال خبر داد و بیان کرد: مشمولان خدمت وظیفه یک ماه قبل از اعزام به خدمت در سایت sarbazmaher.ir ثبت‌نام کرده و بعد از دوره سربازی در حوزه ایجاد اشتغال اولویت‌هایی تعیین و بر آن اساس وام و تسهیلات به آنان اعلام می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار