کد خبر : 53881
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱

رئیس سازمان صمت گیلان:

اعمال نرخ جدید نان لازم‌الاجرا است

اعمال نرخ جدید نان لازم‌الاجرا است

رئیس سازمان صمت گیلان نرخ جدید نان در استان و لازم‌الاجرا بودن مصوبه کارگروه تنظیم بازار را مورد تأکید قرار داد و گفت: نصب نرخنامه جدید در معرض دید مشتریان الزامی است.

به گزارش گیلانستان،فرهاد دلق‌پوش امروز در جمع خبرنگاران ضمن تکذیب شایعات در مورد توقف و عدم اجرای قیمت جدید نان در استان گیلان اظهار داشت: نصب نرخنامه جدید در معرض دید مشتریان الزامی است بنابراین نانوایی‌ها باید نسبت به انجام این کار اهتمام داشته باشند.

رئیس سازمان صمت گیلان عنوان کرد: نرخ های جدید اعلام شده نان در استان گیلان با موافقت حداکثری اعضای کارگروه تنظیم بازار استان پس از بررسی کارشناسی آنالیز قیمت‌های پیشنهادی مصوب شده است بنابراین مصوبات این کارگروه به قطعی و لازم‌الاجراست.

دلق‌پوش با تأکید بر اینکه برای تغییر قیمت نان ۱۹ ماه در گیلان اقدام نشده بود تصریح کرد: با بررسی و سنجش قیمت نان در سایر استان‌ها که در ماه‌های اخیر افزایش قیمت نان در آن‌جا اجرایی شده بود قیمت‌های جدید پس از بررسی‌های لازم و مراعات وضعیت معیشتی مردم نهایی و اجرای آن به صورت قطعی به اتحادیه‌های آرد و نان داده شد.

وی با اشاره به اینکه هیئت رئیسه اتاق‌های اصناف، روسای اتحادیه‌های آرد و نان، نانوایان، بازرسان صنفی طبق تکلیف قانونی باید در راستای انجام دقیق مصوبات کارگروه، جدیت نظارت لازم را داشته باشند خاطرنشان کرد: در همین‌جا لازم است که تأکید کنم با افراد خاطی باید بدون هیچ عذر و بهانه‌ای برخورد قانونی شود.

رئیس سازمان صمت گیلان عمده دلایلی که موجب افزایش قیمت نان در گیلان پس از ۱۹ ماه شده است را برشمرد و اظهار داشت: افزایش هزینه‌های مترتب بر تولید نان نظیر افزایش حق بیمه، حقوق و دستمزد کارگران، هزینه‌های آب، برق و گاز، نرخ خمیر مایه و حمل آرد از جمله این دلایل مهم محسوب می‌شوند.

دلق‌پوش با بیان اینکه به دلیل جلوگیری از برخی از تخلفات مانند کم فروشی و کاهش کیفیت نان، تصمیم به افزایش نسبی قیمت نان در استان گیلان گرفته شد تصریح کرد: توجه و نظارت مردم در انجام مطلوب قوانین یک ضرورت انکار ناپذیر بوده از سوی دیگر نظارت همگانی در اجتماع بسیار کمک کننده و تأثیرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه مردم استان گیلان ضمن توجه به نرخ‌های جدید نان در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف صنفی می‌توانند مراتب را اطلاع دهند اظهار داشت: شهروندان می توانند با سامانه ۱۲۴ این سازمان و یا ۱۳۵ تعزیرات تماس حاصل کرده تا بازرسان این سازمان نیز در اسرع وقت به شکایات آنان رسیدگی کنند.

به گزارش تسنیم، قیمت انواع نان یارانه‌ای کامل براساس نرخ جدید به این شرح است: نان بربری با وزن چانه ۵۲۰ گرم ۹۰۰ تومان، سنگک با چانه ۵۷۰ گرم هزار تومان، تافتون ۲۶۰ گرمی ۴۰۰ تومان، لواش گرد با چانه ۱۵۰ گرمی ۲۵۰ تومان و لواش مربعی با چانه ۱۲۰ گرمی ۲۰۰ تومان تعیین شد.

قیمت انواع نان نیمه یارانه‌ای(آزادپزسابق) هم برای بربری با چانه ۵۲۰ گرم هزار و ۲۵۰ تومان، سنگک سنتی و ریزشی با چانه ۵۷۰ گرمی هزار و ۲۵۰ تومان، و تافتون با چانه ۲۶۰ گرمی با قیمت ۵۵۰ تومان و لواش گرد با چانه ۱۵۰ گرم ۳۲۰ تومان و لواش مربعی با چانه۱۲۰ گرمی ۲۵۰ تومان تعیین شد.

حداکثر مبلغ برای هر نان کنجدی با وزن کنجد ۱۰ گرم، ۵۰۰ تومان به قیمت های یاد شده افزوده می‌شود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر حدود ۳ هزار و ۷۰۰ نانوایی در گیلان فعال است که از این تعداد هزار و ۵۰ واحد در شهرستان رشت قرار دارند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار