کد خبر : 59514
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آذر 1399- 07: 17

افتتاح اولین مرکز مشاوره هپاتیت در گیلان

افتتاح اولین مرکز مشاوره هپاتیت در گیلان

اولین مرکز مشاوره هپاتیت استان گیلان، با حضور مسوولان وزارتی و دانشگاهی در رشت گشایش یافت.

به گزارش گیلانستان، اولین مرکز مشاوره هپاتیت استان، پیش از ظهر امروز- چهارشنبه با حضور مسوولان وزارت بهداشت و دانشگاه در مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره ۱۲ رشت، افتتاح شد.

دکتر آبتین حیدرزاده- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آیین افتتاح  مرکز مشاوره هپاتیت با بیان اینکه با افتتاح این مرکز، یک گام به حذف هپاتیت نزدیکتر می شویم، اظهار داشت: امید است افتتاح این مرکز ، سرمایه‌ای برای ارتقا و حفظ سلامت مردم استان باشد.

دکتر حیدرزاده ضمن قدردانی از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان که در راه‌اندازی این مرکز همکاری داشتند، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این حوزه و در پیشگیری از ابتلا به این  بیماری پیشگام است. وی افزود: تلاش ‌می‌کنیم درمان بدون عارضه این بیماری را دنبال کرده و شاهد هیچ‌یک از موارد هپاتیت در جامعه نباشیم.

دکتر رشید رمضانی -رئیس اداره هپاتیت مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز  ضمن قدردانی از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای راه اندازی این مرکز، یادآور شد: درمان هپاتیت B  ساده است و هزینه چندان بالایی ندارد اما هپاتیت c شرایط متفاوتی دارد و از آنجا که شایع‌ترین علت سرطان کبد ویروس هپاتیت C  وB است باید پیشگیری و درمان این بیماری را در اولویت قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز موظف است بیماران را شناسایی کرده، به آنها مشاوره داده و پس از اخذ آزمایش‌های لازم به پزشکان دوره دیده ارجاع ‌می‌دهد تا درمان شوند.

دکتر رمضانی، راه اصلی مبارزه با این بیماری را فرهنگسازی و ارتقای دانش مردم برشمرد و گفت: راهکارها فراهم آمده و بنای مبارزه با هپاتیت با آموزش آغاز شده و ادامه خواهد یافت و  د  این مسیر،  مشارکت و همکاری همه جانبه اثرگذار است.

لازم به ذکر است: اولین مرکز مشاوره هپاتیت استان، با حضور دکتر رشید رمضانی رئیس اداره هپاتیت مرکز مدیریت بیماریها،  مهندس روشنک نمازی کارشناس مسئول اداره هپاتیت مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، جمعی از مسئولین دانشگاهی و استانی ، امروز ۵ آذر ماه سالجاری در مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره ۱۲ (جماران) رشت افتتاح شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار