کد خبر : 62535
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

افتتاح نخستین “پست موزه مدرسه ” جهان در رشت

افتتاح نخستین “پست موزه مدرسه ” جهان در رشت

نخستین “پست موزه مدرسه ” جهان با حضور معاون وزیر ارتباطات و اطلاعات و مسؤولان استانی در ساختمان تاریخی پیاده راه فرهنگی رشت افتتاح شد.

به گزارش گیلانستان، نخستین “پست موزه مدرسه ” جهان با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل تاریخی پیاده‌راه فرهنگی رشت افتتاح شد.

کارآفرینی در گیلان از طریق پست رونق بگیرد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با بیان اینکه گیلان از میراث و فرهنگی غنی برخوردار است، اظهار کرد: گیلان یکی از استان‌های پیشتاز در عرصه پست و اطلاع‌رسانی است.

رمضانعلی سبحانی پور با اشاره به اینکه قدمت پست ایران به دوران هخامنشی برمی‌گردد، افزود: تاکنون هنوز نتوانسته‌ایم از فرهنگ غنی خود بهره ببریم و این یک ضعف برای ما است که باید هرچه زود برطرف شود.

وی با بیان اینکه از فرهنگ و میراث خود نباید غافل شویم، گفت: پست در سال ۱۲۹۸ سازمان اداری پیدا می‌کند و بعد از انقلاب تاکنون پیشرفت‌های زیادی داشته است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی پست به مردم سرعت بیشتری باید بگیرد، افزود: هر چیزی که متعلق به مردم ایران است باید به کشور برگردد زیرا تمامی آن آثار تاریخ و تمدن کشور ما را نشان می‌دهد.

سبحانی پور با اشاره به اینکه مدرسه باید فرهنگ و تاریخ ما را به دانش آموزان انتقال دهد، بیان کرد: باید کارآفرینی در گیلان از طریق پست رونق بگیرد و باید فرهنگ و آداب‌ورسوم ما به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند.

پست از نشانه‌های تاریخ، فرهنگ و هویت یک کشور است

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه پست میراث گران‌بهایی است که همیشه به یادگار می‌ماند، اظهار کرد: پست از نشانه‌های تاریخ، فرهنگ و هویت یک کشور است.

سید علی آقازاده با بیان اینکه بسیاری از شهدا و رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس از طریق پست با خانواده ارتباط برقرار می‌کردند، افزود: خاطرات زیادی از شهدای ما از طریق پست نامه‌ها به یادگار مانده است.

وی با بیان اینکه پست علاوه بر خاصیت ارتباطی و رفع نگرانی‌های مردم و جامعه می‌تواند سختی ارتباطات و مرسولات را کاهش دهد، گفت: افتتاح این مکان می‌تواند تاریخ و هویت پست گیلان و شهرستان رشت را برای عموم به نمایش بگذارد.

ساختمان‌های تاریخی هویت گیلان هستند

شهردار رشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ساختمان‌های تاریخی هویت گیلان هستند، اظهار کرد: باید جهت بازسازی ساختمان‌های تاریخی اقدامات اساسی داشته باشیم.

سید محمد احمدی با بیان اینکه شهرداری در جهت بازسازی ساختمان‌های قدیمی برنامه دارد، گفت: باید هویت و المان‌های تاریخی شهرمان را حفظ کنیم و نگذاریم به‌راحتی از بین بروند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار