کد خبر : 40745
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مرداد 1398- 07: 17

رئیس اداره شیلات رودسر و املش:

افتتاح ۴ پروژه آبزی‌پروری در رودسر و املش در هفته دولت

افتتاح ۴ پروژه آبزی‌پروری در رودسر و املش در هفته دولت

رئیس اداره شیلات رودسر و املش از افتتاح ۴ پروژه آبزی‌پروری بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان به مناسبت هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گیلانستان علی‌اکبر قربان نیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: چهار پروژه آبزی‌پروری بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان به مناسبت هفته دولت در رودسر و املش به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به افتتاح پرورش ماهیان خاویاری در روستای ناصر سرا در منطقه دیودره از بخش مرکزی بااعتباری بالغ‌بر ۷۰۰ میلیون تومان افزود: این پروژه با ظرفیت ۱۵ تن برای پنج نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است

رئیس اداره شیلات رودسر و املش با بیان اینکه در سال گذشته مجموعاً چهار مرکز تولید ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید حدوداً ۱۰۰ تن در رودسر فعال بوده است، تصریح کرد: با تلاش‌های انجام‌شده تولید ماهیان خاویاری به ۱۱ مزرعه ارتقاءیافته و ظرفیت تولید آن بالغ‌بر ۲۰۰ تن رسیده است.

وی از استحصال ۷۵۰ کیلوگرم خاویار پرورشی به ارزش ۶ میلیارد تومان در مزارع شهرستان رودسر در سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان تولید خاویار نقطه عطفی در توسعه این شهرستان بوده و توانسته از رتبه شش استانی به رتبه دوم بعد از تالش ارتقاء یابد.

قربان نیا با اشاره به افتتاح پرورش ماهیان سردابی با ظرفیت ۱۰ تن قزل‌آلا در قاضی محله هادی کیاشهر بخش کلاچای بیان کرد: برای اجرای این پروژه بالغ‌بر ۳۲۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده و برای سه نفر اشتغال مستقیم فراهم کرده است.

فعالیت ۱۴۰ مزرعه پرورش ماهی در رودسر

وی از فعالیت ۱۴۰ مزرعه پرورش ماهی با برآورد تولید هزار و ۲۷۰ تن در شهرستان رودسر خبر داد و افزود: به لحاظ اعطای تسهیلات بانکی از طرح توسعه اشتغال فراگیر روستایی و افزایش مزرعه به این تولید رسیدیم و در مقایسه با سال گذشته یک جهش و رشد دو برابری را در شهرستان رودسر شاهد هستیم.

رئیس اداره شیلات رودسر و املش با اشاره به افتتاح پروژه پرورش زالوی طبی بااعتباری بالغ‌بر ۱۵۰ میلیون تومان در املش گفت: این پروژه با ظرفیت تولید ۵۰ هزار قطعه در سال برای دو نفر به‌طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی از پرورش ماهیان خاویاری بااعتبار ۵۰ میلیون تومان در املش خبر داد و افزود: این پروژه با ظرفیت تولید دو تن در سال برای یک نفر اشتغال فراهم کرده است.

قربان نیا ظرفیت تولید ماهیان پرورشی در املش را بیشتر از نوع مزرعه خرد آبزی‌پروری (مشاغل خانگی) اعلام کرد و گفت: تعداد ۷۰ مزرعه پرورش ماهی با برآورد تولید ۲۲۵ تن در املش فعالیت دارند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان رودسر که در دستور کار اداره شیلات قرار دارد، بیان کرد: ۱۱ طرح صنعتی پرورش ماهیان خاویاری و قزل‌آلا با مجموع ظرفیت ۵۵ تن خاویاری و ۸۳۰ تن قزل‌آلا و ۴۰ تن مشاغل خانگی قزل‌آلا با برآورد سرمایه‌گذاری هفت میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومان برای ایجاد ۹۲۵ تن ظرفیت تولید وجود دارد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار