کد خبر : 32320
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 دی 1397- 57: 16

افتتاح ۷۳۵ پروژه برق‌رسانی گیلان در دهه فجر

افتتاح ۷۳۵ پروژه برق‌رسانی گیلان در دهه فجر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان نوید داد که امسال تعداد ۷۳۵ پروژه شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۰۲ میلیارد ریال در دهه فجر امسال برق‌رسانی می‌شود.

به گزارش گیلانستان مهندس جمشید طالبی افزود: امسال تعداد ۷۳۲ پروژه برق رسانی شهری و روستایی در خصوص احداث و اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی، شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی و نصب ترانسفورماتور های هوایی، زمینی و کمپکت (برای تقویت ولتاژه شبکه ) و تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار جمعا به مبلغ بیش از ۳۹۰ میلیارد ریال و ۳ پروژه (تامین برق روستایی ) به مبلغ بیش از ۱۱ میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.
وی اظهار داشت: در راستای تحقق شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر محرومیت زدایی و ارائه خدمات به مناطق محروم، سعی شد ۳ روستا که در مناطق صعب العبور و کوهستانی شهرستانهای تالش و رودبار قرار دارند، تامین برق شان در دست اقدام قرار گیرد.  طالبی از برق رسانی به ۶۳ خانوار روستایی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبرداد و تصریح کرد: از این تعداد، روستاهای برون بالا و وسی از توابع شهرستان تالش و روستای گردلات از توابع شهرستان رودبار  بوسیله انرژی خورشیدی تامین برق می شوند.
وی ادامه‌ داد: تا پیش از دهه مبارک فجر امسال، تعداد روستاههای برق دار استان گیلان ۲هزار و ۵۵۷ روستا بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان تصریح کرد: درحال حاضر برق رسانی به روستاههای زیر ۱۰ خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب اولویت و درصورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبیعی  در دست اقدام است .
وی گفت: در حال حاضر بيش از يک ميليون و ۴۰۰ هزار مشترک دارد که از اين مقدار حدود ۷۸ درصد کل مشترکين را ، مشترکين خانگي تشکيل مي‌دهند و بيشترين فراواني را در سطح استان گيلان به خود اختصاص داده‌اند.

توزیع بالغ بر ۳۰ میلیون لیتر نفت سفید
در گیلان
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان از تحویل ۳۰ میلیون و ۶۱۱ هزار لیتر نفت سفید در استان خبر داد.

علی اصغر عباسی از تحویل ۳۰ میلیون و ۶۱۱ هزار لیتر نفت سفید در قالب هفت فقره کالا برگ به خانوارهای فاقد گاز طبیعی استان خبر داد.
وی افزود: از این میزان هشت میلیون و ۳۸۰ هزار لیتر نفت سفید مربوط به  مناطق صعب العبور  استان است که این میزان، ۲۷ درصد از سهمیه سوخت زمستانی آن مناطق را شامل می شود.
عباسی با اشاره به اعلام کالاها برگ های جدید از مصرف کنندگان نفت سفید خواست که کالابرگ شماره های ۱۲۵، ۲۲۵، ۳۲۵ و ۵۲۵ سوخت زمستانی (سهمیه دی ماه) را از فروشندگی های محل سکونت خود دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان اضافه کرد: کالابرگ های سهمیه دی ماه به میزان ۲۱۰ لیتر اعلام شده که تا پایان دی ماه سال جاری دارای اعتبار دریافت است.
وی یادآور شد: استان گیلان درحال حاضر دارای ۲۳ هزار و ۵۳۷ خانوار مصرف کننده نفت سفید است و عملیات توزیع این فرآورده نفتی توسط ۱۹۷ فروشندگی فعال و از طریق ۹ ناحیه شامل رودبار، رودسر، لاهیجان، انزلی، تالش، صومعه سرا، آستارا، فومن و رشت انجام می شود.

انتهای پیام/خبر شمال

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار