کد خبر : 17740
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1396- 19: 17

افتخار می‌کنم که رشتی هستم/ رویکرد ما باید محله گرایی باشد/ لزوم ساماندهی مباحث مالی و درآمدی

افتخار می‌کنم که رشتی هستم/ رویکرد ما باید محله گرایی باشد/ لزوم ساماندهی مباحث مالی و درآمدی

کاندیدای تصدی شهرداری رشت پروژه‌های عمرانی را موجب رشد جامعه دانست و گفت: رویکرد ما باید رویکرد محله گرایی باشد و در بحث شهرداری مردم مباحث رو بنایی را می‌بینند که ازجمله این مباحث وضعیت آسفالت است.

به گزارش گیلانستان، مسعود کاظمی با حضور در صحن شورا به‌عنوان چهارمین کاندیدای تصدی شهرداری رشت به ارائه برنامه‌هایش پرداخت.

وی اظهار کرد: پرداختن به عمران بهداشت، ترافیک و… ازجمله اولویت‌های بنده است.

کاظمی افزود: اعتقاددارم آموزش‌ها هزینه نیست و نوعی سرمایه‌گذاری برای شهرداری محسوب می‌شود و طراحی نظام مدیریت تحول‌گرا از دیگر اهدافم است.

کاندیدای تصدی شهرداری رشت مدیریت کارآمد، مشارکت مردم، عدالت و شایسته‌سالاری و افزایش رضایتمندی مردم، رعایت حقوق و استانداردهای کاری و تعامل با شورا، عدم سیاسی کردن پست‌های اجرایی و…را از دیگر اهداف خود دانست و گفت: معتقدم باید افرادی را در جایگاه‌های مدیریتی قرار بدهیم که توان کاری داشته باشند و از موازی کاری با دیگر دستگاه‌ها جلوگیری شود.

وی قالب مشکلات شهرداری رشت را از باب حقوقی دانست و تصریح کرد: باید این‌گونه مشکلات برطرف شود و اولویت برنامه‌های اجرایی بنده بالا بردن رضایتمندی مردم، احیای پارک‌های شهر و ساماندهی دست‌فروشان، بسترسازی مناسب جهت رفع بیکاری‌های فصلی رشت است.

کاظمی بیان کرد: شهر رشت شهر اولین‌ها است و باید به جایگاه اصلی برسد و ساماندهی مباحث حوزه مالی، برنامه‌ریزی و درآمدی از دیگر برنامه‌ها است.

وی بودجه را فصل الخطاب شورا و شهرداری دانست و گفت: باید برای بودجه منابع واقعی و دست‌یافتنی ایجاد شود و با توجه به اینکه ۷۵ درصد بودجه وصل به بخش‌های ساخت‌وساز است باید در کوتاه‌مدت تحقق بودجه را داشته باشیم.

کاندید تصدی شهرداری رشت اجرای طرح ممیزی فعلی شهرداری رشت را سنتی دانست و افزود: با انجام صحیح این کار بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد و همچنین این قابلیت را داریم که با توجه به حضور چهره‌های بزرگ در صحن شورا بتوانیم از اعتبارات مناسب ملی بهره‌مند شویم.

وی با اذعان به اینکه پیگیری و برقراری تعامل با حوزه‌های مربوط به افزایش افزوده ازجمله اهدافم است گفت: رشت ارزش‌افزوده خود را به‌عنوان کلان‌شهر دریافت نمی‌کند و باید با پیگیری‌های مداوم این مبحث را برطرف کرد.

کاظمی بابیان اینکه در خصوص شهر خلاق خوراک‌شناسی رشت باید با جدیت ورود نمود تصریح کرد: بنده تلاش می‌کنم از مشاغلی عوارض بگیرم که نامحسوس هستند و برای بنده در حوزه ترافیکی مباحث زیرساختی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 کاظمی اجرای طرح ترافیکی که در خردادماه به شورای رشت ابلاغ شد را از اهداف خود بیان کرد و گفت: باید به فکر این باشیم که پارکینگ‌های مکانیزه برای رشت تعریف شود.

وی پروژه‌های عمرانی را موجب رشد جامعه دانست و تصریح کرد: رویکرد ما باید رویکرد محله گرایی باشد و در بحث شهرداری مردم مباحث رو بنایی را می‌بینند که ازجمله این مباحث وضعیت آسفالت است.

کاندید تصدی شهرداری رشت با اذعان به اینکه متأسفانه کارخانه آسفالت با ظرفیت واقعی‌اش فاصله فراوانی دارد افزود: با توجه به شرایط اقلیمی در رشت متأسفانه توان کار اجرایی محدود به سه ماه است و سرعت بخشیدن به پروژه لندفیل سراوان و … از دیگر برنامه‌های بنده است.

کاظمی بیان کرد: تمرکززدایی و استفاده از پیمانکاران بومی از دیگر اولویت‌ها است و معتقدم این اقدام به‌نوعی اشتغال‌زایی است و پروژه‌های اجرایی باید پیوست فرهنگی و محیط زیستی داشته باشند و احداث لندفیل سراوان به توسعه پایدار کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به طرح تفکیک زباله از مبدأ اظهار کرد: ارتقای آموزش فرهنگی زیست‌محیطی ازجمله برنامه‌های بنده است و تهیه دستگاه زباله‌سوز را در اولویت کارهایم قرار خواهم داد.

این داوطلب تصدی شهرداری رشت با اشاره به اینکه رشت باید تبدیل به مرکز برگزاری جشنواره‌ها و فستیوال‌ها بشود تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار در تالاب عینک از مهم‌ترین برنامه‌های بنده است.

وی شناسنامه کردن مباحث فرهنگی رشت را از دیگر اقدامات دانست و گفت: افتخار می‌کنم که رشتی هستم و تقویت سرای محلات رشت را یقیناً در دستور کارم قرار خواهم داد.

در ادامه جلسه عضو شورای رشت با مخاطب قرار دادن مسعود کاظمی اظهار کرد: مباحثی که توسط مسعود کاظمی اعلام کرد جامع و کامل بود و بنده معتقدم آرمان‌شهر و شهر برتر در توضیحات وی مطرح شد.

احمد رمضانپور افزود: مباحثی که توسط کاندید تصدی شهرداری رشت مطرح شد نیازمند اعتبار و تحقق بودجه است و با توجه به اینکه تاکنون بودجه شهر رشت هیچ‌گاه محقق نشده است مباحث مطرح‌شده قابل‌تأمل است.

در ادامه جلسه عضو دیگر شورای رشت با اذعان به اینکه شهردار آینده رشت باید تعاملات خوبی با دستگاه‌های اجرایی برقرار کند افزود: یقیناً اگر تعامل مابین شهرداری رشت و دیگر دستگاه‌ها وجود داشت حساب‌های شهرداری رشت مسدود نمی‌شد.

محمدحسن عاقل منش بیان کرد: امیدوارم شهردار آینده رشت به تعامل با دستگاه‌های دیگر پایبند باشد.

کاندید تصدی شهرداری رشت در پاسخ به اظهارات اعضای شورای رشت گفت: بنده در مدت حضورم به‌عنوان ریاست شورا بیشترین تعامل را با دستگاه‌های دولتی داشته‌ام.

کاظمی افزود: در خصوص تحقق بودجه نیز معتقدم با تعامل و همکاری و به‌کارگیری نیروهای کارآمد این مبحث نیز اجرایی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی رشت در خاتمه توضیحات مسعود کاظمی افزود: وی از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و یقیناً در مدت‌زمان حضورش در جایگاه ریاست شورای چهارم اقدامات خوبی در شهر انجام گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار