کد خبر : 46187
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 دی 1398- 04: 11

افزایش تصاعدی بدهی دولت به تأمین اجتماعی؛ کارگران و مستمری‌بگیران در تنگنای اقتصادی هستند

افزایش تصاعدی بدهی دولت به تأمین اجتماعی؛ کارگران و مستمری‌بگیران در تنگنای اقتصادی هستند

بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی به‌صورت تصاعدی در حال افزایش است در حالی‌ که هیچ‌ اقدام عملی برای تصفیه‌ حساب‌های این نهاد انجام نمی‌شود.

به گزارش گیلانستان اخیراً معاون اول رئیس‌ جمهور به تأمین اجتماعی دستور داد تا هر چه سریع‌تر این سازمان بدهی‌های خود را به دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت کند در حالی‌ که خود دولت تاکنون هیچ برنامه‌ای دقیقی برای پرداخت بدهی‌های کلانش به سازمان تأمین اجتماعی ارائه نداده است.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با انتقاد از سخنان جهانگیری معاون اول رئیس‌ جمهور عنوان کرد: دولت به تأمین اجتماعی توصیه اکید کرده که هر چه سریع‌تر بدهی خود به دانشگاه‌های علوم پزشکی را بپردازد در حالی‌ که این اقدام نخست باید از طرف خود دولت انجام شود.

محمد رسول سماکچی با بیان اینکه حجم بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی به‌صورت تصاعدی در حال افزایش است تصریح کرد: قشر عظیمی از مردم به‌ویژه دهک‌های آسیب‌پذیر جامعه، کارگران و مستمری‌بگیران چشم‌انتظار حمایت‌های تأمین اجتماعی هستند و هر گونه اختلال در این نهاد به ضرر اجتماع تمام می‌شود.

وی تنگناهای اقتصادی، تورم و مشکلاتی از این دست که در ماه‌های اخیر فشارهای زیادی را به مردم وارد کرده است را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: اگر حمایت‌های بیمه‌ای از کارگران که قشر زحمتکش جامعه محسوب می‌شوند در صورت عدم تدبیر مسئولان قطع و یا کمرنگ شود زندگی آنان دچار چالش‌های سخت‌تری می‌شود.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان میزان بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی را ۳۰ برابر بدهی این سازمان به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواند و افزود: اگر دولت بدهی‌های خود را تدریجاً به تأمین اجتماعی پرداخت کند علاوه بر حل مشکل دانشگاه‌های علوم پزشکی مزایای بیشتری نیز توسط این سازمان به مردم ارائه می‌شود.

سماکچی با اشاره به اینکه مسئولان باید از کاهش ارائه خدمات سازمان تأمین اجتماعی به افراد تحت پوشش این نهاد به‌علت عدم دریافت طلب‌هایش از دولت جلوگیری به‌عمل آورند ابراز داشت: تکلیف‌هایی که مجلس هر ساله به عهده دولت می‌گذارد نیز یکی دیگر از دلایل مهم افزایش بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی است.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران عدم پرداخت ۳ درصد حق بیمه برخی از گروه‌ها توسط دولت و فشاری که از این بابت به تأمین اجتماعی وارد می‌شود را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: انتظار داریم دولت حداقل برای سال آینده فکری جدی جهت تسویه حساب‌ خود با تأمین اجتماعی کرده و منابع آن را تأمین کند.

وی به ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتباری که مجلس در بودجه ۹۸ برای تسویه حساب طلب‌های تأمین اجتماعی در نظر گرفته بود اشاره کرد و گفت: اعتبارات مذکور به‌دلایلی برای پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص پیدا نکرد به‌همین علت این نهاد نیز نتوانست بدهی‌های خود به دانشگاه‌های علوم پزشکی را پرداخت کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار