کد خبر : 27282
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳

افزایش حجم ورودی پرونده‌ به دستگاه قضایی گیلان

افزایش حجم ورودی پرونده‌ به دستگاه قضایی گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان از افزایش پرونده‌های ورودی سنواتی به محاکم قضایی استان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش گیلانستان احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری گیلان امروز (3 مرداد) در همایش فصلی روسا و دادستان‌های دستگاه قضایی گیلان با اشاره به سیر صعودی پرونده‌های قضایی در استان اظهار کرد: حجم کثیر پرونده‎‌ها در بخش‌های مختلف رفتاری، اخلاقی و اقتصادی جامعه نشان دهنده وجود مشکلاتی است که باید آسیب شناسی شود.

 

وی با اشاره به حجم ورودی پرونده ها به دستگاه قضا تصریح کرد: در استان گیلان شاهد افزایش ورودی پرونده نسبت به سنوات گذشته بودیم.

سیاوش پور تاکید کرد: در حال حاضر ۱۶ میلیون پرونده در محاکم قضایی سراسر کشور جود دارد که باید بررسی شود.

وی خواستار بررسی ریشه‌های سیر صعودی پرونده‌ها شد و افزود: قضاوت کاری مهم و حساس است و نمی توان هر دو طرف دعوی را راضی نگه داشت و گاهی نارضایتی هایی به وجود می آید.

رئیس کل دادگستری گیلان دستگاه قضا را مأمن مردم دانست و افزود: در شرایط کنونی دشمن در حال فشار به بدنه جامعه بوده و تمام تمرکز خود را به بخش اقتصادی داشته تا بتواند موجی از نارضایتی را در این بخش ایجاد کند.

وی حمایت از مردم را وظیفه امروز دستگاه قضا دانست و اذعان کرد: تمام دنیا در انتظار واکنش نظام و ملت جمهوری اسلامی در برابر تهدیدهای آمریکا است.

سیاوش پور تاکید کرد: در برهه حساس و سرنوشت‌سازی قرار داریم و اگر نارضایتی در بخشی ایجاد شود دشمن با بزرگنمایی، موج سواری کرده تا به اهداف خود برسد و باید در جهت تعدیل تهدیدات دشمن تلاش کرده و با اتخاذ تدابیری درست و توجه به مصلحت جامعه موجبات رضایت مردم را فراهم آوریم.

وی خطاب به دادستان‌ها و روسای دادگستری استان با بیان اینکه مدعی العموم هستید و باید مصلحت جامعه را در قضاوت‌هایتان در نظر بگیرید بیان کرد: ما نسلی هستیم که آینده بر ما قضاوت خواهد کرد و باید تسلط کامل بر امور جامعه داشته باشیم.

 

پایان پیام/شبستان

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار