کد خبر : 22036
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1396- 52: 11

افزایش در کیفیت و کاهش قیمت شرط به دست گرفتن بازار کشورهای مقاومت/ گیلان و مازندران بازار صیفی جات روسیه را در دست بگیرند

افزایش در کیفیت و کاهش قیمت شرط به دست گرفتن بازار کشورهای مقاومت/ گیلان و مازندران بازار صیفی جات روسیه را در دست بگیرند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزایش در کیفیت و کاهش قیمت را شرط به دست گرفتن بازار کشورهای مقاومت برشمرد و گفت: گیلان و مازندران با توجه به شرایط آب‌وهوایی باید بازار صیفی جات روسیه را در دست بگیرند.

به گزارش گیلانستان، محمدصادق حسنی با اشاره به ظرفیت عظیم کشورهای مقاومت برای توسعه اشتغال و کسب‌وکار نیروی ایانی اظهار کرد: ما زحمات بسیاری زیادی را در کشور عراق و سوریه کشیده‌ایم و باید بازار کشورهای مقاومت را در دست بگیریم.

وی بابیان اینکه عراق و سوریه نیازمند اجناس و کالای باکیفیت ایرانی است، افزود: در حال حاضر کالاهای باکیفیت و باقیمت کمتر از کشورهای دیگر به عراق صادر می‌شود که به‌تناسب با ایران هم از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما به عراق کمک کرده‌ایم اما قرار نیست هر کالا و با هر کیفیتی را به عراق صادر کنیم، خاطرنشان کرد: کالای ایرانی باید توان رقابت با کالاهای خارجی را به لحاظ قیمت و کیفیت داشته باشد اما در بیشتر مواقع نتوانسته‌ایم سطح کیفی و کمی کالای ایرانی را افزایش دهیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تولیدات ایرانی توان رقابت با کالاهای خارجی را ندارند، افزود: عراق نمی‌تواند درب خود را به روی کشورها دیگر ببندد تا کالای باقیمت کمتر و کیفیت بیشتر را اجازه ورود ندهد و منتظر کالای ایرانی باکیفیت معلوم بنشیند.

حسنی با اشاره به اینکه هزینه تولید کالا در ایران به هزار و یک دلیل بسیار بالا و گران است، خاطرنشان کرد: ما روی تولید و ابزارهای کیفیتی آن کارنکرده‌ایم و بازار خود را در کشورهای مقاومت ازدست‌داده‌ایم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بازار صیفی‌جات روسیه گفت: استان گیلان و مازندران به دلیل داشتن شرایط آب‌وهوای مطلوب بهترین بازار را در روسیه دارد اما تاکنون اقدام قابل‌توجهی برای در دست گرفتن آن بازار صورت نگرفته است.

نماینده مردم شهرستان رشت در خانه ملت، با تاکید بر اینکه نباید بازار و اقتصاد ایرانی سیاسی شود، گفت: نباید تمام توجه ما به بازار سوریه و عراق معطوف شود بلکه باید روی بازار روسیه هم مانور داده بشود. / فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار