کد خبر : 53560
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

افزایش شیوع کرونا در میان سالمندان گیلانی

افزایش شیوع کرونا در میان سالمندان گیلانی

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا در میان سالمندان این استان، گفت: شهروندان باید هشدارها را جدی بگیرند.

به گزارش گیلانستان،آبتین حیدرزاده صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش میزان بیماران مبتلا به کرونا ویروس در گیلان، اظهار کرد: روزانه ۵۰ نفر از گیلانیان در بیمارستان ها بستری می شوند.

وی افزود: متاسفانه شاهد افزایش تعداد بستری بیماران مراکز  ICU و کاهش ترخیص بیماران از مراکز درمانی هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیماری کووید۱۹ در استان فعال است، افزود: آمارها نشان می دهد شیوع بیماری در بین جمعیت سالمندان در حال افزایش است و این احتمال می رود که میزان جانباختگان در گیلان افزایش یابد.

وی در ادامه بر لزوم رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: شهروندان باید از قرار گرفتن در اجتماعات خودداری کرده و در مراسم عزا و عروسی شرکت نکنند.

حیدرزاده با هشدار نسبت به افزایش شمار مبتلایان به کرونا ویروس در پی حضور در اجتماعات، افزود: گزارش ها نشان می دهد مراسم عزا و حتی عروسی با جمعیت حدود ۵۰۰ نفر در سطح استان در حال برگزاری است که بدون اغراق می توان گفت بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر بدون علامت مبتلا به این بیماری خواهند شد.

وی با بیان اینکه در آینده احتمال می رود وضعیت استان گیلان همچون روزهای نخست شیوع این بیماری پیش برود، خاطرنشان کرد: اگر مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند و همچون در شرایط عادی در اجتماعات حضور فعالانه داشته باشند، یقینا شمار مبتلایان در استان افزایش چشمگیری خواهد یافت.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار