کد خبر : 53752
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

افزایش قیمت انواع نان در گیلان/ نانوایان از اصلاح قیمت‌ها معترضند

افزایش قیمت انواع نان در گیلان/ نانوایان از اصلاح قیمت‌ها معترضند

علیرغم اینکه قیمت انواع نان در گیلان بنا بر مصوبه تنظیم بازار افزایش یافته اما نانوایی داران نسبت به اصلاح قیمت‌ها معترض و معتقدند قیمت‌ها با هزینه‌های تولید نان هم‌خوانی ندارد.

به گزارش گیلانستان،کارگروه تنظیم بازار گیلان در اولین روز از تیرماه امسال مصوبه ای را برای تعیین نرخ انواع نان گذراند که بر اساس آن قیمت هر قرص نان بربری یارانه ای نوع اول با وزن چانه ۳۸۵ گرم ۹۰۰ تومان، سنگک سنتی و ریزشی با وزن چانه ۵۷۰ گرم ۱۰۰۰ تومان، لواش گرد با وزن چانه ۱۵۰ گرم ۲۵۰ تومان، لواش با وزن چانه ۱۲۰ گرم ۲۰۰ تومان و نان تافتون با وزن ۲۶۰ گرم به قیمت ۴۰۰ تومان تعیین شده بود.

علاوه بر نان یارانه‌ای نوع اول، ستاد تنظیم بازار گیلان برای خبازانی که با آرد نیمه دولتی (یارانه‌ای دوم – آزاد) نیز اقدام به پخت نان می‌کنند، نرخ تعیین کرد.

بر این اساس قیمت هر قرص نان بربری، سنگکی ریزشی و سنتی با وزن چانه ۶۳۰ گرمی ۱۵۰۰ تومان، لواش گرد با وزن ۱۵۰ گرم ۳۲۰ تومان، لواش مستطیل با وزن ۱۲۰ گرم ۲۵۰ تومان و همچنین نان تافتون با وزن ۲۶۰ گرم ۵۵۰ تومان تعیین و از روز گذشته اجرای این مصوبه به نانوایی‌ها ابلاغ شد.

نکته قابل تأمل در این مصوبه اینکه تعیین قیمت مصوب در استان به دلایلی که نانوایان از قبیل بالابودن هزینه آب، برق، گاز، افزایش قیمت خمیر مایه نان، افزایش حقوق و دستمزد کارکنان؛ حق بیمه و سایر موارد ذکر می‌کنند رضایت‌بخش نبوده و باید مجددا افزایش پیدا کند.

عادل محمدی، رئیس اتحادیه نانوایان رشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با انتقاد از اصلاح نابجا قیمت نان در گیلان، اظهار کرد: قیمت اعلام شده نان با تمام هزینه های نانوایان مغایرت دارد و برای این قشر مشکل ساز شده است.

وی با بیان اینکه ما پیشنهاد کرده بودیم قیمت هر ۵۰۰ گرم وزن از نان باید ۱۰۰۰ تومان تعیین شود، افزود: قیمت نان در حالی چنین قیمتی را به خود دیده که بنابر آنالیزهای صورت گرفته قیمت هر قرص آن با تمامی هزینه های موجود ۱۵۶۰ تومان برای نانوایی داران آب می‌خورد.

رئیس اتحادیه نانوایان رشت با تأکید بر اینکه قیمت نان باید بازنگری شود چون اصلاً این نرخ به نفع نانوایی داران نیست، بیان کرد: سال گذشته قیمت نان در گیلان تغییری را به خود ندیده و قیمت آن ۲۰ ماهی هست که بدون تغییر باقی مانده است.

محمدی با اذعان به اینکه در سال ۹۷ قیمت نان در گیلان تنها ۱۳ درصد افزایش یافته بود، خاطرنشان کرد: تهران از مهر ماه سال گذشته هر قرص نان بربری را با قیمت ۱۰۰۰ تومان فروخته و همیشه از گیلان در تعیین و اجرای نرخ مصوب نامه جلو تر است. ب

به گفته رئیس اتحادیه نانوایان رشت، طی امسال استان مازندران نیز از گیلان در تعین نرخ و تصوب و اجرای آن از گیلان پیشی گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار