کد خبر : 19812
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1396- 53: 8

افزایش منافع استکبار با کناره‌گیری نخست‌وزیر لبنان/ کناره‌گیری سعد حریری در راستای اهداف نظام سلطه و عربستان است

افزایش منافع استکبار با کناره‌گیری نخست‌وزیر لبنان/ کناره‌گیری سعد حریری در راستای اهداف نظام سلطه و عربستان است

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به استعفای نخست‌وزیر لبنان گفت: کناره‌گیری سعد حریری در راستای اهداف نظام سلطه و عربستان است.

به گزارش گیلانستان، سید علی آقازاده در گفت‌وگویی در واکنش به استعفای سعد حریری نخست‌وزیر لبنان اظهار کرد: استعفای سعد حریری در لبنان موجب بحران در آن کشور شده است.

وی با اشاره به ساختار فدرالی در لبنان افزود: سعد حریری به گفته مقامات عربستان دو تابعیتی است و علاوه بر لبنانی، عربستانی نیز هست و همچون پدر یک وابستگی سنتی و ساختاری با عربستان دارد.

عضو اسبق امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضع مشخص عربستان در نقش‌آفرینی تحولات منطقه‌ای، گفت: شرایطی که در منطقه ازجمله کشورهای مقاومت نظیر سوریه، یمن و عراق حاکم است ناشی از نقش‌آفرینی عربستان و پیوستگی آن با آمریکا و کشورهای اروپایی بود است.

نماینده اسبق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اذعان به این نکته که جنگ نیابتی عربستان در یمن که به‌صورت نیابتی در حال تحمیل هست همگی از سیاست‌های آمریکا و عربستان در منطقه هست، تصریح کرد: انتظار می‌رفت که باسیاست‌های خصمانه آمریکا کناره‌گیری سعد حریری از نخست‌وزیری لبنان رقم بخورد.

آقازاده با اشاره به اینکه حزب‌الله لبنان با نخست‌وزیر هماهنگی دارد و حریری خود را در لبنان به‌صورت خاصی در انزوا دیده، بیان کرد: با توجه به اینکه نقش عربستان در تحولات منطقه کاهش پیداکرده اما آن‌ها در تلاش هستند تا بهانه‌ای را در دست بگیرند و جمهوری اسلامی را متهم به اخلال در امور لبنان بانفوذ در حزب‌الله لبنان کنند.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کناره‌گیری سعد حریری را در راستای همان هدف و حرکت عربستان سعودی با رهبری نظام سلطه به‌ویژه آمریکا دانست و گفت: حریری عناصر وابسته عربستان در لبنان هست و نظام سلطه سعی دارند تا سناریوی جدیدی را در محور مقاومت اجرایی کنند.

نماینده اسبق مردم رشت در خانه ملت در پایان افزود: استعفای حریری دقیقه در حال ضربه زدن به محور مقاومت است و بهانه‌هایی که وی تراشیده در راستای منافع استکبار هست./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار