کد خبر : 26552
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵

افزایش پرونده‌های قضایی در گیلان نگران‌‌کننده است

افزایش پرونده‌های قضایی در گیلان نگران‌‌کننده است

استاندار گیلان گفت: افزایش ۱۰ درصدی سالانه پرونده‌های قضایی در استان گیلان نگران‌کننده است.

به گزارش گیلانستان، مصطفی سالاری ظهر امروز در همایش گرامیداشت هفته قوه قضائیه در رشت اظهار داشت: کار دستگاه قضایی تنها کاری است که قانون بر لزوم استقلال آن تاکید کرده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در علوم دینی تاکید بسیاری بر لزوم توجه به حرفه قضایی شده است عنوان داشت: افزایش 10 درصدی پرونده‌های قضایی استان گیلان در هر سال نگران‌کننده است.

سالاری عدم توجه به دستگاه‌های همکار و هم‌مسیر با قوه‌قضائیه را یکی از علل تعداد بالای پرونده‌های قضایی در سطح کشور دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا از چنین نهادهایی مانند نهاد تقنین به درستی بهره‌گیری کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان نهاد تقنین را یکی از اصلی‌ترین نهادهایی دانست که می‌تواند سبب کاهش اختلافات قضایی شود و ابراز داشت: ایجاد تغییر در شیوه معاملات مردم سبب کاهش تعداد پرونده‌های قضایی می‌شود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم استفاده صحیح از ظرفیت شوراهای حل اختلاف برای کاهش تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: سیاست‌های موجود در حوزه موادمخدر سبب افزایش تعداد این پرونده‌ها می‌شود.

وی با اعلام اینکه باید بپذیریم در برخی حوزه‌ها سیاست‌های نادرستی اتخاذ شده است گفت: این سیاست‌های نادرست سبب افزایش پرونده‌های قضایی شده و به طور مثال امروز شاهد هستیم که براساس آمار 48 درصد از پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی گیلان مربوط به مواد مخدر است.

سالاری با تاکید بر اینکه امروزه کشور دارای حاکمیت واحد است که تمامی قوا تحت این حاکمیت فعالیت می‌کنند ابراز داشت: در کنار این اعتقاد به حاکمیت واحد، ما معتقد هستیم که هر دستگاه باید استقلال لازم خود را نیز داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تاکید بر لزوم همکاری تمام نهاد‌ها، ادارات و دستگاه‌های اجرایی با دستگاه قضایی گفت: این همکاری سبب کاهش تعداد پرونده‌های قضایی و افزایش کیفیت عملکرد دستگاه قضایی می‌شود.

وی با اشاره به لزوم احترام به استقلال دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: اگر به درستی و به موقع به برخی اختلافات اداری رسیدگی نشود زمینه ایجاد اختلافات بزرگتر و افزایش تعداد پرونده‌های قضایی فراهم می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها و نهادها در راستای توسعه استان با یکدیگر همگام هستند اظهار داشت: سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در استانی هستند که آرامش بیشتری داشته باشد.

سالاری با اعلام اینکه باید برنامه‌ریزی و اقدامات مناسبی جهت ارائه خدمات مناسب به مسافران صورت گیرد تصریح کرد: این امر سبب افزایش مسافر و در نتیجه افزایش درآمد گیلان می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشارا به اقدامات مشترک انجام شده با دستگاه قضایی در راستای رسیدگی به وضعیت آب‌بندان‌های استان افزود: لایبروبی آب‌بندان‌ها زمینه ذخیره‌سازی 500 میلیون مترمکعب آب را فراهم می‌کند.

استاندار گیلان عدم رسیدگی به وضعیت نامعلوم معادن گیلان را خطرناک‌تر از مواد مخدر دانست و عنوان داشت: حمایت از سرمایه‌گذاران زمینه توسعه استان گیلان را فراهم می‌کند./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار