کد خبر : 61561
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399- 44: 17

معاون شیلات گیلان:

افزایش ۱۲ درصدی صید کیلکا/ بیش از ۴ هزار تن صید شد

افزایش ۱۲ درصدی صید کیلکا/ بیش از ۴ هزار تن صید شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان با اشاره به صید چهار هزار و ۷۰۰ تنی ماهی کیلکا در دریای خزر، گفت: در مقایسه با سال گذشته با رشد ۱۲ درصدی همراه بوده است.

به گزارش گیلانستان، اکبر ایلدریم صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی صید ماهی کیلکا از دریای خزر در مقایسه با سال گذشته، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۷۰۲ تن ماهی کیلکا صید شده است.

وی ادامه داد: ارزش ریالی این میزان کیلکای صید شده از دریای خزر ۱۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان با بیان اینکه از این میزان کیلکای صید شده بیش از چهار هزار و ۴۲۰ تن به پودر ماهی تبدیل می‌شود، گفت: تنها ۲۷۵ تن یعنی چهار درصد کیلکاهای صید شده به مصرف خوراکی می رسند.

وی در ادامه با اشاره به تعیین سقف مجاز برای صید ماهی کیلکا از دریای خزر، اضافه کرد: صیادان تنها می‌توانند شش هزار و ۵۰۰ تن کیلکا از دریا صید کنند و تعیین این سقف برای حفظ ذخایر این گونه است.

ایلدریم با بیان اینکه صید کیلکا توسط شناورها در شب انجام می‌شود، گفت: امسال ۲۱۴ صیاد با ۳۰ فروند شناور اقدام به صید کیلکا از دریای خزر کرده اند.

وی همچنین با اشاره به میزان برداشت ماهیان استخوانی از دریای خزر از ۲۰ مهر ماه تاکنون، افزود: بیش از ۵۲۰ تن از انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان از سواحل خزر در استان گیلان صید شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان با بیان اینکه کفال با ۳۴۶ تن بیشترین ماهی استخوانی صید شده توسط صیادان است، اضافه کرد: در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش ۳۷ درصدی میزان صید ماهیان استخوانی هستیم.

وی به برخی دلایل کاهش میزان صید نیز اشاره و اظهار کرد: افزایش روزهای طوفانی دریا و همچنین صید غیر مجاز از مهم‌ترین عوامل کاهش میزان صید ماهیان استخوانی است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار