کد خبر : 52682
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 خرداد 1399- 02: 17

رئیس جهاد کشاورزی گیلان:

افزایش ۲۰ درصدی توزیع تخم نوغان در گیلان/ ۱۶ هزار جعبه توزیع شد

افزایش ۲۰ درصدی توزیع تخم نوغان در گیلان/ ۱۶ هزار جعبه توزیع شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از افزایش ۲۰ درصدی توزیع تخم نوغان در این استان خبر داد و گفت: امسال ۱۶ هزار جعبه در میان نوغانداران گیلانی توزیع شد.

به گزارش گیلانستان،علی درجانی پیش از ظهر دوشنبه در آئین نمادین آغاز پیله واچینی استان گیلان در روستای لپوندان شهرستان شفت، اظهار کرد: استان گیلان دارای پتانسیل‌های بسیاری در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه به پشتوانه تلاش زنان و مردان گیلانی بیش از ۷۰ نوع محصول کشاورزی در استان تولید می‌شود، گفت: از این تعداد در ۲۰ محصول در سطح کشور حائز رتبه‌های اول تا پنجم هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به ظرفیت این استان در صنعت نوغانداری و تولید پیله تر ابریشم، گفت: در دو سال گذشته اقدامات خوبی در راستای توسعه صنعت ابریشم در استان گیلان انجام شده است.

وی به توزیع بیش از ۱۶ هزار جعبه تخم نوغان در میان نوغانداران گیلان اشاره کرد و ادامه داد: در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۲۰ درصدی در توزیع تخم نوغان هستیم.

درجانی با اشاره به وجود مرکز توسعه نوغانداری کشور در استان گیلان، تأکید کرد: باید از ظرفیت‌های این مرکز، کمیته امداد، تعاونی روستایی برای ترغیب بیشتر نوغانداران به فعالیت در این صنعت بهره گیری شود.

وی با بیان اینکه شهرستان شفت دومین شهرستان تولید کننده پیله ابریشم در استان گیلان محسوب می‌شود، گفت: مسئولان باید حمایت‌های لازم از نوغانداران را انجام دهند.

توزیع ۲۰ هزار اصله نهال توت در شفت

در ادامه رئیس جهاد کشاورزی شفت نیز با بیان اینکه این شهرستان رتبه دوم تولید کرم ابریشم در استان گیلان را دارد، اظهار کرد: در این شهرستان ۴۷۰ هکتار توتستان وجود دارد که هزار و ۷۰۰ نوغاندار مشغول به پرورش کرم ابریشم هستند.

محمدرضا یوسف نژاد با اشاره به اینکه در راستای حمایت از نوغانداران ٢٠ هزار اصله نهال توت بین نوغانداران توزیع شده است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۱۴۵ تن پیله تر در شهرستان شفت تولید شود که در مقایسه با سال گذشته با رشد ۲۰ تنی همراه خواهد بود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار