کد خبر : 45049
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 دی 1398- 01: 18

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

افزایش ۲۰ درصدی ذخیره سازی نهاده های زراعی در گیلان

افزایش ۲۰ درصدی ذخیره سازی نهاده های زراعی در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه ۲۰ هزار تن نهاده های زراعی در استان ذخیره سازی شده است، گفت: در مقایسه با سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی داشته ایم.

به گزارش گیلانستان علی درجانی صبح یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار گیلان که رد سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به افزایش شش تا ۱۰ درصدی تولید برنج، اظهار کرد: امسال بیش از ۷۵۰ هزار تن برنج سفید در استان گیلان تولید شده است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف برنج سفید در استان گیلان روزانه ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تن است، گفت: مابقی محصول تولید شده برنج استان گیلان به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

درجانی با اشاره به اینکه روزانه ۴۰۰ تن مرغ در مرغداری‌های استان گیلان تولید می‌شود، افزود: حدود ۲۰۰ تن از مرغ تولیدی استان گیلان به استان‌های همجوار گیلان ارسال می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه میزان مصرف نهادهای دامی در گیلان ۵۰۰ تا ۱۷۰۰ تن است، تصریح کرد: ۱۸۰ هزار تن نهاده‌های دامی در استان گیلان توزیع شده و وضعیت استان در این زمینه مطلوب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به برخی اقدامات حمایتی دولت از این حوزه اشاره و بیان کرد: تخصیص ارز دولتی برای ورود نهاده‌های مورد نیاز یکی از حمایت‌های است که دولت وعده آن را برای سال آینده داده است.

وی تأکید کرد: وضعیت ذخیره سازی در این زمینه نیز در استان گیلان مطلوب است و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

درجانی با بیان اینکه کشاورزان گیلانی سالانه به حدود ۷۰ هزار تن نهاده‌های زراعی نیاز دارند، گفت: تاکنون ۲۰ هزار تن نهاده زراعی در گیلان ذخیره سازی شده که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار