کد خبر : 60850
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399- 26: 12

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

افزایش ۲۵ درصدی حقوق در سال آینده مطابق با واقعیت‌های اقتصادی نیست

افزایش ۲۵ درصدی حقوق در سال آینده مطابق با واقعیت‌های اقتصادی نیست

آقازاده از عدم تطابق درآمدها و هزینه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارگران و کارمندان مطابق با واقعیت‌های اقتصادی سال ۱۴۰۰ نیست.

به گزارش گیلانستان، «سیدعلی آقازاده» صبح امروز(شنبه،۶ دی) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افزایش ۲۵ درصدی حقوق و دستمزد پرداختی به کارگران و کارمندان مطابق با واقعیت‌های اقتصادی سال ۱۴۰۰ نیست اظهار داشت: درآمدها و هزینه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به هیچ عنوان با هم مطابقت ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و مفاد آن را طبق اعلام کارشناسان برخلاف واقعیت‌های درآمدها و هزینه‌های کشور خواند و عنوان کرد: پیش‌بینی‌هایی که از درآمدها در لایحه بودجه مشخص شده، تفاوت زیادی با وضعیت اقتصادی ما چه در بخش فروش نفت و چه در بخش درآمدهای مالیاتی دارد.

آقازاده با بیان اینکه اکثر کارشناسان راهبرد این بودجه و نحوه تنظیم آن را یک بودجه سیاسی تلقی می‌کنند ابراز داشت: دولت خودش می‌داند که در سال ۹۹ نتوانسته به دلایل مختلفی نظیر تحریم‌ها و ضعف شدید در نحوه مدیریت پیش‌بینی‌هایی که در بحث درآمدها داشته را محقق سازد.

وی تفاوت بین عملکردها و سیاست‌ها در کنار عدم مدیریت درست بر درآمدها و هزینه‌ها را از جمله ضعف‌های بزرگ دولت به ویژه در سال ۹۹ دانست و تصریح کرد: قطعا اگر لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تغییرات اساسی پیدا نکند و یا به دولت برگشت داده نشود به علت کسری بودجه و سایر موارد برای دولت بعدی مشکلات اساسی ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس از اهتمام مجلس و کمیسیون‌های تخصصی برای اعمال تغییرات اساسی در مفاد لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ سخن گفت و اذعان کرد: از طریق دولت رسما اعلام شده که حقوق کارگران و کارمندان در سال آینده ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند البته این افزایش‌ها را به شکل پلکانی در نظر گرفته‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این میزان افزایش حقوق کارمندان و کارگران در سال آینده را به ضرر آنان اعلام کرد و افزود: با توجه به میزان تورمی بسیار معناداری که در کشور داریم افزایش ۲۵ درصدی حقوق و دستمزدها نمی‌تواند آن‌چنان که باید و شاید تغییراتی را در زندگی کارگران و کارمندان ایجاد کند.

آقازاده با بیان اینکه کشورهای همسایه با ایران دچار بحران‌های داخلی و منطقه‌ای هستند و با تلاش نیروهای مرزبانی امنیت خوبی در مرزها برقرار است اظهار داشت: با تمام این‌ها اقدامات مرزبانی در استان‌ها و کشور کافی نیست و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هوشمندسازی امنیت در مرزها را در دستور کار قرار داده است.

وی جمهوری اسلامی ایران را کانون امنیت مرزهای آبی و خشکی در منطقه دانست و ابراز داشت: با توجه هرج و مرجی که در اطراف کشور به ویژه در کشورهایی که مورد تعرض و هجوم نیروهای بیگانه از جمله آمریکایی‌ها قرار گرفتند ،به وجود آمده بایستی اقدامات چندگانه‌ای را انجام دهیم.

نماینده مردم رشت در مجلس پشتیبانی‌ها و کیفیت برقراری امنیتی که هم‌اکنون در مرزهای کشورمان اعمال می‌شود را بسیار خوب تلقی کرد و افزود: باید این شرایط را تقویت کنیم و به تجهیزات اپتیکی، دوربینی و سامانه‌های نرم‌افزاری مجهز شویم تا به واسطه اینگونه اقدامات شعاع دقت عمل و دفاع از مرزها افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نامگذاری سال ۹۹ به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: کمیسیون اقتصادی و کمیسیون جهش تولید از کمیسیون‌های مجلس محسوب می‌شوند و برای تحقق هر چه بهتر این شعار راهبردی ریل‌گذاری انجام می‌دهند.

آقازاده گمرکات و سیستم بانکی را از جمله حوزه‌هایی که در سال‌های اخیر مشکلاتی به واسطه آن‌ها برای بخش تولید به وجود آمد را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: تولید نیاز به پشتیبانی و اصلاح ساختار برخی قوانین و تنظیم صادرات و واردات دارد از طرفی تامین درست مواد اولیه و نقدینگی نیز در این‌جا بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه به همت سران سه قوه بحث رونق تولید به شکل خوبی در استان‌ها در حال پیگیری است خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مسئولیت رصد این اقدامات را برعهده دارد و در عین حال در مباحث تخصصی رونق و جهش تولید چه در صحن و چه در طرح‌ها و لوایح نیز مشارکت خوبی دارد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار