کد خبر : 38220
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 تیر 1398- 43: 17

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور:

افزایش ۵۵ درصدی برداشت پیله تر ابریشم در کشور/ ۱۱۰۰ تن برداشت شد

افزایش ۵۵ درصدی برداشت پیله تر ابریشم در کشور/ ۱۱۰۰ تن برداشت شد

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اینکه امسال در مقایسه با سال گذشته برداشت پیله تر ابریشم ۵۵ درصد افزایش یافته است، گفت: تا کنون ۱۱۰۰ تن پیله برداشت شده است.

به گزارش گیلانستان عدیل سروی زرگری صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از مراکز برداشت پیله تر ابریشم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد استقبال خوب نوغانداران و همچنین افزایش ۵۵ درصدی برداشت پیله تر ابریشم بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون هزار و ۱۰۰ تن پیله تر برداشت شده است، افزود: ارزش ریالی فروش این میزان پیله تر ۹۰ میلیارد تومان بوده است.

سروی زرگری با اشاره به اینکه برداشت پیله تر ابریشم تا ۲۰ تیر ماه ادامه دارد، گفت: پیش بینی می‌شود در این مدت هزار و ۴۰۰ تن پیله تر ابریشم توسط نوغانداران کشور برداشت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ۳۴ درصد پیله تر ابریشم کشور در استان گیلان تولید می‌شود، بیان کرد: از پیله‌های برداشت شده ۴۷۰ تن مربوط به این استان است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور همچنین با اشاره به اینکه امسال ۳۹ هزار و ۷۰۰ جعبه تخم نوغان در میان نوغانداران کشور توزیع شده است، تصریح کرد: در زمینه توزیع تخم نوغان نیز در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۱۰ درصدی هستیم.

وی به دلایل استقبال نوغانداران از پرورش پیله تر ابریشم نیز اشاره کرد و ادامه داد: افزایش قیمت خرید توافقی، توزیع رایگان نهال توت، آموزش نوغانداران و کاهش سهم بیمه نوغاندار از مهمترین دلایل افزایش استقبال نوغانداران کشور برای پرورش کرم ابریشم است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار