کد خبر : 17026
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

افزایش ۶ درصدی آمار کشته شدگان تصادفات در گیلان

افزایش ۶ درصدی آمار کشته شدگان تصادفات در گیلان

۲۸۱ نفر از ابتدای امسال تا کنون در تصادف رانندگی جاده های گیلان کشته شدند.

به گزارش گیلانستان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در نشست کمیسیون اجرایی ایمنی راه های گیلان در رشت گفت : از ابتدای امسال تا کنون ۲۸۱ نفر در سوانح رانندگی جاده های گیلان جان خود را از دست دادند.
حجت شعبانپور با اشاره به افزایش ۶ درصدی آمار کشته شدگان سوانح رانندگی در جاده های گیلان نسبت به پارسال افزود : باید همه مسوولان نسبت به فرهنگ سازی رعایت قوانین و مقررات و ایمنی راه ها بیش از پیش بکوشند.
وی نقش رسانه ها را در فرهنگ سازی و کاهش تصادفات مهم دانست و افزود : رسانه ها می توانند با انعکاس و به تصویر کشیدن برخی از وقایع تلخ تصادف منجر به مرگ، به مردم و برنامه های آموزشی در زمینه کاهش آمار تصادفات نقش مهمی ایفا کنند.
مدیر کل راه و شهرسازی گیلان نیز گفت : کمیسیون ایمنی راه ها با تشکیل ۵ کمیته با محورهای ایمنی راه ها، امنیت ترافیک ، امداد جاده ای، آموزش و فرهنگ سازی و کمیته اعتبارات و آمار در تلاش است تا ضمن ایمن کردن جاده های درون و برون شهری و روستایی ،  آمار تصادفات جاده ای را بیش از پیش کاهش دهد.
شعبانعلی خاوری افزود : برای حفظ ایمنی جاده های گیلان ضمن شناسایی نقاط حادثه خیز و اصلاح هندسی آن، همچنین با دستفروشان حاشیه راه ها نیز برخورد خواهد شد.
رئیس پلیس راه گیلان از افزایش آمار تصادفات در جاده های استان خبر داد و افزود : بیشترین کشته شدگان این حوادث موتورسواران و عابران پیاده هستند.
سرهنگ حسین محمدپور با اشاره به اینکه بیشترین آمار تصادفات بین ساعت ۲۰ تا ۲۴ شب رخ می دهد افزود : در حال حاضر ۴۰ نقطه در جاده ای گیلان که به دلیل نداشتن روشنایی معابر پرخطر و حادثه ساز است شناسایی شده است که قرار است با تعامل و همکاری شرکت توزیع برق به سامانه روشنایی معابر تجهیز شود.
خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار