کد خبر : 72670
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1400- 44: 13

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس؛

افزایش ۷۰۰ درصدی نرخ ارز/ رکورددار نرخ تورم سالانه هستیم

افزایش ۷۰۰ درصدی نرخ ارز/ رکورددار نرخ تورم سالانه هستیم

محمدیاری ضمن اشاره به افزایش ۷۰۰ درصدی نرخ ارز در سال‌های اخیر طبق گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: علاوه بر کاهش ارزش پول ملی که به عللی از جمله رشد ۵۰.۹ درصدی نقدینگی رخ داد رکورددار ثبت نرخ تورم سالانه شدیم.

به گزارش گیلانستان، «حسن محمدیاری» از جمله علل مؤثر بر مقوله کاهش ارزش پول ملی را بر اساس گزارش کمیسیون اقتصادی رشد ۵۰٫۹ درصدی نقدینگی اعلام کرد و اظهار داشت: نرخ ارز در جریان سال‌های اخیر رشد و افزایش بسیار زیادی داشته به طوری که عدد آن به چیزی حدود ۷۰۰ درصد رسیده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طبق گزارش کمیسیون اقتصادی از شاخص‌های مهم اقتصادی در دولت گذشته در حوزه ثبت نرخ تورم سالانه نیز رکورددار هستیم عنوان کرد: اقتصاد و معیشت دو اولویت مهم مجلس انقلابی بوده است و بر همین اساس نمایندگان این دور تلاش می‌کنند تا شاخص‌های اقتصادی بهبود یابد.

محمدیاری همکاری و مشارکت سازنده مجلس و دولت را به عنوان قوای مقننه و مجریه در راستای بهبود، اصلاح و رشد شاخص‌های اقتصادی کشور تعیین کننده و ضروری دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر و در نامگذاری شعار سال به مقوله اقتصاد، تولید ملی و راهبرد اقتصاد مقاومتی تاکید فراوانی داشته و دارند.

وی بیکاری و نبود فرصت‌های شغلی کافی برای نیروی کار را مهم‌ترین مشکلی که در کشور وجود دارد دانست و با بیان اینکه بیشترین مراجعات مردم به نمایندگان همین موضوع است افزود: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل کنونی جوانان برای ازدواج عدم اشتغال است البته برای این مشکل راهکارهایی مانند اعطای تسهیلات اجرایی شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات ازدواج نمی‌تواند به عنوان یک گام اساسی در جهت تسهیل ازدواج تلقی شود ادامه داد: تنها مجلس و قوه قانونگذار نمی‌تواند شرایط ازدواج جوانان را تسهیل کند بلکه باید دولت نیز در این راه همکاری لازم را داشته باشد.

محمدیاری با تاکید بر اینکه بیشترین میزان بیکاری مربوط به حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال است خاطرنشان کرد: متاسفانه شمار  زیادی از جوانان با اینکه تحصیلکرده و متخصص به شمار می‌روند اما فاقد شغل هستند در حالی‌که از جمله مؤلفه‌های لازم برای تسهیل ازدواج و تشکیل خانواده مسکن و اشتغال است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار