کد خبر : 32954
تاریخ انتشار : جمعه 28 دی 1397- 37: 18

افزایش ۹ درصدی کشته‌‌های ناشی از تصادفات در گیلان

افزایش ۹ درصدی کشته‌‌های ناشی از تصادفات در گیلان

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه تصادفات جاده ای سومین عامل مرگ و میر در جهان است، اظهار کرد: میزان کشته ها ناشی از تصادفات جاده ای در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته، ۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارشگیلانستان،سرهنگ «حمیدرضا محمدی» در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت، اظهار کرد: امروزه ترافیک و تصادفات برای مسئولین کشور یک مسئله و برای مقام معظم رهبری یک دغدغه است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با بیان اینکه در آستانه عید نوروز و آغاز سفرهای نوروزی هستیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در زمانی که مردم در شادی سال نو هستند، تصادفات در سفرهای نوروزی خسارت های جانی و مالی را به مردم وارد می کند.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۱۶ هزار نفر در سراسر کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست می دهند، تصریح کرد: این میزان در ۱۲ سال پیش، حدود ۲۷ هزار کشته بود که امروز در وضعیت به مراتب بهتری قرار داریم.

محمدی اظهار کرد: همچنین سالانه بیش از ۲۵۰ هزار نفر در کشور بر اثر تصادفات جاده ای مصدوم و مجروح می شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان، بیان کرد: تصادفات جاده ای بعد از مشکلات قلب و عروقی و سرطان ها، سومین عامل مرگ و میر انسان هاست.

وی با اشاره به اینکه میزان کشته ها ناشی از تصادفات جاده ای در نه ماهه سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته، ۹ درصد افزایش یافته است، افزود: ۴۵ درصد این کشته ها در حوزه شهری را عابرین پیاده تشکیل می دهند.

محمدی همچنین اضافه کرد: ۷۴ درصد از کل متوفیان عابرپیاده در رده سنی ۴۵ تا ۸۵ سال هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با بیان اینکه موتورسیکلت سواران، ۳۴ درصد فوتی های تصادفات در استان را تشکیل می دهند، گفت: بیش از ۶۰ درصد از موتورسواران فوت شده غیر مقصر بوده اند.

وی سه مقوله مهم در تصادفات را انسان، وسیله نقلیه و جاده عنوان و بیان کرد: نقش اصلی در کاهش تصادفات را رانندگان و مردم تشکیل می دهند.

محمدی، راننده خوب را کسی دانست که به قانون احترام می گذارد و افزود: باید الگوهای رفتاری مناسب را به رانندگان آموزش داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان، توجه به زیرساخت ها و هوشمندسازی ترافیک را ضروری دانست و گفت: تجربه ثابت کرده که در تقاطع هایی که به دوربین مجهز هستند، تخلفات به شکل محسوس کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه فرهنگ استفاده از خودرو عمومی باید در کشور نهادینه شود، اذعان کرد: خیابان مکان پارک خودرو شخصی نیست و مسئولین باید فرهنگ استفاده اتوبوس های شهری را از خودشان آغاز کنند.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار