کد خبر : 23846
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1396- 41: 16

افزایش ۱۵ درجه‌ای دمای هوای گیلان/ هوای بهاری درراه گیلان است

افزایش ۱۵ درجه‌ای دمای هوای گیلان/ هوای بهاری درراه گیلان است

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به شرایط دمای هوا استان در روزی‌های آینده گفت: از صبح یک‌شنبه به‌تدریج شرایط براي وزش باد گرم، کاهش رطوبت نسبی و افزایش دما ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس تا ظهر دوشنبه در منطقه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گیلانستان، بهمن کمانگر دقایقی پیش در گفت‌وگویی با اشاره به شرایط جوی استان در ساعات پیش رو اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده جنوبی شدن جریانات سطح زمین از غروب شنبه در منطقه است.

وی با اشاره به شرایط دمای هوا استان در روزی‌های آینده افزود: از صبح یک‌شنبه به‌تدریج شرایط برای وزش باد گرم، کاهش رطوبت نسبی و افزایش دما ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس تا ظهر دوشنبه در منطقه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در عصر و شب یکشنبه و صبح دوشنبه به‌طور محسوس افزایش پیدا می‌کند گفت: وزش باد در بعضی نقاط به‌ویژه جلگه مرکزی و شرقی استان، ارتفاعات و دامنه‌ها خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود.

کمانگر بابیان اینکه بیشینه سرعت باد ۵۰ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت است گفت: در این مدت در برخی مناطق جلگه‌ای، وجود منابع رطوبتی سبب افزایش رطوبت نسبی هوا شده و وقوع پدیده مه دور از انتظار نیست.

وی بابیان اینکه به وزش باد شدید، ساکنان حاشیه جنگل‌ها و گردشگران از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی جدا خودداری کنند گفت: احتمال ذوب سریع برف‌ها در برخی از مناطق کوهستانی و افزایش سطح آب رودخانه‌ها نیز وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها وجود دارد افزود: با توجه به افزایش دما، بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی، مرغ داری‌ها تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

کمانگر بیان کرد: به‌تدریج از عصر دوشنبه با شمالی شدن جریانات سطح زمین، شرایط برای وزش باد شدید، بارندگی و کاهش نسبی دما مهیا خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی به عمل بیاورند بیان کرد: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند.

 مدیرکل هواشناسی استان گیلان بابیان اینکه مسئولان تمهیدات لازم را به عمل بیاورند گفت: مسئولان مربوطه توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار