کد خبر : 24611
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 فروردین 1397- 02: 20

افزایش ۲۸ درصدی همایشهای پیاده روی خانوادگی و ورزشهای عمومی /۱۸۰ پروژه عمرانی ورزشی ساخت ، تعمیر و تجهیز شد

افزایش ۲۸ درصدی همایشهای پیاده روی خانوادگی و ورزشهای عمومی /۱۸۰ پروژه عمرانی ورزشی ساخت ، تعمیر و تجهیز شد

مدیرکل ورزش وجوانان گیلان از افزایش ۲۸ درصدی برنامه های ورزش همگانی و عمومی ، افزایش بیش از ۳۳ درصدی جشنواره های بومی محلی و افزایش ۱۰ درصدی برنامه های دهه مبارک فجر در سال ۹۶ خبر داد .

به گزارش گیلانستان، مسعود رهنما در بخش ارائه عملکرد حوزه ورزش اداره کل ورزش و جوانان گیلان گفت : با توجه به رویکرد دولت و وزارتخانه مبنی بر توجه بیشتر به ورزش همگانی ، در سال ۹۶ حدود هزار و ۱۴۵ همایش پیاده روی خانوادگی ، ورزشها و المپیادهای عمومی در گیلان برگزار کردیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۸ درصدی را شاهد بودیم.
وی توجه به ورزش روستایی و جشنواره های بومی و محلی را یکی دیگر از الویتهای برنامه سال ۹۶ دانست و گفت : در همین راستا ۲۲۰ جشنواره ورزشهای بومی و روستایی را در تمامی نقاط گیلان برگزار کردیم که رشد ۳۳ و ۶ دهم درصد را داشتیم و جا دارد از تلاشهای همکارانم در اداره کل و هیئتهای ورزشی خصوصاً روستایی و بومی استان تشکر کنم.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت : از نظر مدال آوری ورزشکاران گیلانی توانستند در سال گذشته حدود هزار مدال رنگارنگ از میادین جهانی ، آسیایی ، بین المللی و کشوری کسب کنند که ۴۲ درصد از آن سهم بانوان گیلانی بوده است.
وی توجه به ورزش بانوان را یکی دیگر از الویتهای این اداره کل برشمرد و گفت : توانستیم از نظر برگزاری مراسم ها و همایشهای حوزه بانوان ۴۰۰ درصد افزایش داشته باشیم و از نظر تعداد ورزشکاران سازمان یافته ، بانوان ۴۰ درصد آمار را به خود اختصاص دادند.
مسعود رهنما گفت : در سال ۹۶ ، ۱۸۰ پروژه عمرانی ورزشی با ۵۹ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال اعتبار ساخت ، تجهیز و تعمیر شد و در مجموع اعتبارات ابلاغ شده با توجه به ارزش افزوده رشد چشمگیر و حدود ۲ برابری را شاهد بودیم.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ، در خصوص مهمترین عناوین کسب شده در سال ۹۶ نیز گفت : آرمین هادی پور با کسب نائب قهرمانی رقابتهای جهانی تکواندو ، محمد رهبری با کسب مدال نقره رقابتهای جام جهانی شمشیربازی ، نازنین ملائی اولین بانوی ایرانی دارنده مدال طلای قایقرانی روئینگ آسیا ، سارا بهمن یار و آویشن باقری طلا و نقره رقابتهای کاراته امیدهای جهان از مهمترین مدالهای سال گذشته محسوب می شود که جای تقدیر و تجلیل دارد.
وی با تشکر از دولت و وزارت ورزش و جوانان مبنی بر ابلاغ مصوبه استخدام قهرمانان ملی ورزش گفت ، اعتقاد دولت ، وزارت و مجموعه مدیریتی اداره کل ، تقویت نیروی انسانی توانمند است و در همین راستا مقدمات استخدام ۱۷ قهرمان ورزشی انجام شده و ۶ نفر از آنها از امروز کار خود را آغاز کرده اند.
رهنما یکی دیگر از اقدامات تخصصی و اثرگذار را راه اندازی و تجهیز دوباره پایگاه قهرمانی و استعدادیابی ورزش گیلان عنوان کرد و گفت : تأثیرات این حرکات و برنامه های تخصصی و کاربردی در بازیهای آسیایی و المپیک نمایان خواهد شد.
وی با تقدیر و تشکر از مسئولان استان ، استاندار و نمایندگان مجلس در جذب اعتبارات و هماهنگی ها برای اجرای برنامه های این اداره کل گفت : در سال گذشته ۶ نشست شورای ورزش همگانی استان و شهرستانها با حضور استاندار و فرمانداران و ۱۵ تفاهم نامه همکاری با ادارات و نهادهای استانی و شهرستانی منعقد شد و نتیجه آن آمارها و رشدهایی بود که در شاخص های مختلف ورزش و جوانان داشتیم.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار