کد خبر : 62998
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵

مدیرکل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

افزون بر ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده گیلان پرداخت شد

افزون بر ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده گیلان پرداخت شد

علیزاده با بیان اینکه گیلان از حیث جذب تسهیلات حمایتی کرونا در رتبه نخست کشور قرار گرفته است گفت: در پی شیوع ویروس کرونا ۳ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال تسهیلات برای تثبیت اشتغال بیش از ۳۸ هزار نفر در گیلان پرداخت شد.

به گزارش گیلانستان، «عباس علیزاده»  شامگاه سه‌شنبه( ۲۸ بهمن) در جلسه روز ملی اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی برنامه موسوم به سیمای بازار کار گیلان را تشریح کرد و افزود: وظیفه‌ای که ما در حال حاضر برعهده داریم تنظیم حوزه کارکردی واحدهای تولیدی با جمعیت نیروی جویای کار است و بر همین اساس نرخ مشارکت اقتصادی گیلان در پائیز سال ۹۹ حدود ۴۴ درصد بود که این نرخ در کشور ۴۴ درصد است.

مدیرکل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه براساس سرشماری انجام شده در سال ۹۵ نرخ بیکاری جمعیت بالای ۱۰ سال گیلان حدود ۱۱٫۴ درصد بوده است عنوان کرد: طبق تحقیقات بیشترین نرخ بیکاری در شهرستان‌های استان گیلان متعلق به شهرستان شفت با حدود ۱۹ درصد، شهرستان بندرانزلی با ۱۷ درصد و شهرستان صومعه‌سرا با ۱۶ درصد بوده است.

وی کمترین نرخ بیکاری را متعلق به شهرستان رضوانشهر اعلام کرد و یادآور شد: متوسط نرخ بیکاری در سطح گیلان در طی سال‌های ۹۵ تا ۹۸ حدود ۱۱ درصد برآورد می‌شود و در طرح نمونه‌گیری که پائیز امسال انجام شد هم نرخ بیکاری افراد بالای ۱۵ سال گیلان حدود ۱۰٫۵ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی گیلان اتصال نهادهای بازار کار به همدیگر و رصد اشتغال ایجاد شده در استان را رسالت این اداره کل اعلام کرد و گفت: سامانه‌ای در گیلان طراحی شده و بر مبنای آن تمام واحدها باید اشتغال ایجاد شده خود را در آن اعلام کنند تا ما هم بتوانیم برای آن‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.

علیزاده میزان اشتغال ایجاد شده در گیلان بر اساس آمارهای سامانه رصد استان را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: طبق پیش‌بینی انجام شده ما در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان و براساس تعهدی که برای دستگاه‌ها ایجاد شده بود ۱۵ هزار و ۶۶۳ شغل پیش‌بینی شده بود که در همین یازده ماه امسال ۱۶ هزار و ۶۳۴ شغل در سامانه ثبت شده است.

وی تسهیل‌گری در حوزه ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلاتی که دولت مشخص می‌کند را هم جزء سیاست‌های مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد و بیان داشت: برای بهره‌وری در حوزه کسب و کارها هم دو وظیفه برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه کارگری، کارفرمایی و تعاونی و ایجاد فعالیت‌های مشاوره‌ای را بر عهده داریم.

مدیرکل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی گیلان بسته وزارت تعاون برای حمایت از کارآفرینان را برشمرد و در تشریح آن اضافه کرد: یکی از بسته‌های حمایتی ما تسهیلات ارزان قیمت برای جامعه کارآفرینی است به طوری‌که در حوزه تسهیلات روستایی و عشایری بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در استان گیلان پرداخت شد.

علیزاده از پرداخت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان به نهادهای حمایتی مانند سازمان بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید استان گیلان  خبر داد و افزود: در حوزه تسهیلات فراگیر برای شرکت‌هایی که در حوزه غیر روستایی و در شهرک‌های صنعتی فعال بودند هم ۹۷۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم.

وی پرداخت جمعا چهار هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با پیش‌بینی بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری در جهت ایجاد شغل پایدار در روستاها بیش از دو سال است که شروع شده از طرفی به علت شیوع کرونا هم به واحدهای آسیب‌دیده تسهیلات پرداخت کردیم.

مدیرکل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه در پی شیوع کرونا و در پنج ماه گذشته سه هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال تسهیلات برای تثبیت اشتغال بیش از ۳۸ هزار نفر در گیلان پرداخت شده است افزود: این رقم رقمی قابل توجه است و استان گیلان از حیث جذب تسهیلات حمایتی کرونا در رتبه نخست کشور قرار گرفته است.

علیزاده با تاکید بر اینکه ۶۲ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی برای اشتغال حدود ۶۰۰ نفر در گیلان پرداخت شده است خاطرنشان کرد: یکی دیگر از کارهای ما حمایت مالی از طرح‌های نوآورانه و دانش بنیان است که بخشی از این کار را با مجموعه پارک علم و فناوری گیلان هماهنگ هستیم و وام‌های ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار