کد خبر : 45243
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷

ناظر گمرکات گیلان:

افزون بر ۶۰ درصد تعهد صادرات غیرنفتی گیلان تحقق یافت

افزون بر ۶۰ درصد تعهد صادرات غیرنفتی گیلان تحقق یافت

یوسفی نژاد با اشاره به هدفگذاری ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی گیلان اظهارکرد: افزون بر ۶۰ درصد تعهد صادرات غیرنفتی گیلان تحقق یافته است.

به گزارش گیلانستان «فرهاد دلق پوش» امروز( پنج‌شنبه، ۵ دی) در نشست مشترک شورای هماهنگی و توسعه صادرات ایران با محوریت اوراسیا و کارگروه صادرات غیرنفتی استان گیلان در سالن غدیر استانداری با بیان اینکه گیلان دروازه ورود به کشورهای همسایه به منظور رونق اقتصاد ملی است گفت: گیلان دارای ظرفیت های مناسبی از طریق مسیر دریایی، ریلی و خشکی جهت مبادله کالا با کشورهای حاشیه خزر و اوراسیاست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به مرزی بودن گیلان از تشکیل شورای ساماندهی مبادلات مرزی خبر داد و گفت: ۱۲ نمایشگاه تخصصی در راستای رونق تولید داخلی در استان دایر شده است.

«ابوالقاسم یوسفی نژاد» نیز در این جلسه با اشاره به هدف‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی گیلان اظهارکرد: افزون بر ۶۰ درصد تعهد صادرات غیرنفتی گیلان تحقق یافته است.

ناظر گمرکات استان گیلان بیان کرد: در ۹ماه نخست سال جاری ۵۰۰هزار تن کالا به ارزش ۳۰۸میلیون دلار به کشورهای همسایه صادر شده است.

وی با بیان اینکه این محصولات شامل محصولات کشاورزی، پلاستیکی، شیشه بود افزود: بیشترین مقدار صادرات به کشور روسیه و سپس آذربایجان بوده است.

یوسفی نژاد با اشاره به میزان واردات ۹ماه نخست سال جاری تصریح کرد: ۹۳۰هزار تن کالا به ارزش ۶۴۶ میلیون دلار از گمرکات استان وارد شده است که به لحاظ وزنی ۲درصد افزایش داشته است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار