کد خبر : 4849
تاریخ انتشار : جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

افکار پوپولیستی، اقتصاد ایران را ویران کرده است

افکار پوپولیستی، اقتصاد ایران را ویران کرده است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه افکار پوپولیستی، اقتصاد ایران را ویران کرده است، گفت: رفتار عوام‌گرایانه اقتصادی ضربه‌های بسیاری به اقتصاد کشور وارد کرده است.

به گزارش درگیلان، آیت‌الله مصطفی محقق‌داماد ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به ارائه مقاله‌ای از طرف «لین وایت» استاد دانشگاه آمریکا در سال 1967 اظهار کرد: مقاله مذکور با عنوان «ریشه‌های تاریخی بحران زیست محیطی ما» منتشر شده و دلیل اصلی تخریب محیط زیست جهان امروز را دو دین یهودیت و مسیحیت اعلام کرده است.

وی ادامه داد: «وایت» در مقاله خود آورده؛ مسیحیت و یهودیت به دلیل تعلیم خود حق استفاده از طبیعت توسط بشر را نامحدود مطرح کردند و به خاطر اینکه طبیعت برای انسان آفریده شده، بشر به خود این اختیار را داده در طبیعت هر کاری بخواهد انجام دهد.

رئیس گروه حقوق دانشگاه شهید بهشتی به تهدید و تکفیر کشیش‌ها علیه «وایت» اشاره کرد و افزود: کسی پاسخ علمی به مقاله استاد آمریکایی نداده است.

محقق‌داماد با بیان اینکه «کیپ توماس» کتاب «بشر و جهان طبیعت» را در سال 1983 در انگلستان منتشر کرده است، تصریح کرد: «توماس» در کتاب خود اسلام به اضافه یهودیت و مسیحیت را دلیل نابودی طبیعت معرفی کرده و ویرانی طبیعت را متعلق به سه ادیان ابراهیمی می‌داند و این به دلیل نفهمیدن آیات قرآن است.

وی بر فهم دقیق از قرآن تاکید کرد و گفت: اگر قرآن به درستی فهمیده نشود می‌تواند بسیار خطرناک باشد و امروز تمام فجایعی که در منطقه خاورمیانه اتفاق افتاده و خون‌ریزی می‌کنند به دلیل کج اندیشی از قرآن است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ابتدای انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب عده‌ای نادان و بی‌سواد و برخی که قرآن را به طور عمیق نفهمیدند ضربه‌های بسیاری به اقتصاد کشور وارد کردند.

محقق‌داماد، افکار پوپولیستی را سبب ویرانی اقتصاد کشور خواند و بیان کرد: ظلمی که تفکر چپ در کشور کرده، از ظلم مغول کمتر نیست.

وی با بیان اینکه افکار عوام‌گرایانه اقتصادی ضربه‌های بسیاری به اقتصاد ایران وارد کرده است، اظهار کرد: قرآن توصیه به تدبر کرده و ژرف‌نگری در قرآن بسیار مهم است.

رئیس گروه حقوق دانشگاه شهید بهشتی، خواستار ایجاد فرهنگ عمومی حفظ محیط زیست در کشور شد و افزود: امروز حفظ محیط زیست در راستای امر به معروف و نهی از منکر است.

محقق‌داماد با تأکید براینکه آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران تحصیل کودکان آغاز شود، بیان کرد: گروه‌های علمی و کاری باید در آموزش و پرورش تشکیل شود تا کودکان دبستانی برای حفظ محیط زیست آموزش ببینند.

وی، مشکل اصلی کشور را اخلاق ذکر کرد و یادآور شد: اخلاق در جامعه ضعیف شده و باید این امر از آموزش و پرورش آغاز شود و یک مورد آن حفظ محیط زیست است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دولت برخاسته از ملت است، تصریح کرد: در جامعه به طور دائم از دولت انتقاد می‌کنند در صورتی که نخستین منتقد بنده هستم اما حفظ منافع ملی مهم‌تر است.

محقق‌داماد متذکر شد: یک ملت هستیم و منافع تمام ملت منافع دیگری است و نباید در دعوای تعدادی از افراد منافع ملی زیرپا گذاشته شود.

وی ایران را مادر تمام مردم این کشور دانست و خاطرنشان کرد: «مام» وطن را باید حفظ کنیم زیرا اجنبی، فرنگی، غربی، شرقی و اروپایی «مام» وطن ما را احساس نمی‌کنند.

رئیس گروه حقوق دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه منافع، مصالح و اقتصاد باید برای ایران در نظر گرفته شود، اظهار کرد: طراحی اقتصادی باید برای رشد و توسعه کشور باشد./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار