کد خبر : 29171
تاریخ انتشار : جمعه 30 شهریور 1397- 11: 19

اقتدار ایران اسلامی با مقاومت تحقق پیدا کرده است

اقتدار ایران اسلامی با مقاومت تحقق پیدا کرده است

نماینده ولی فقیه در گیلان مقاومت را تنها راه نجات ملت‌ها عنوان کرد و گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران با مقاومت تحقق پیدا کرده است.

به گزارش گیلانستان ، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با اشاره به ویژگی‌های همسر مناسب پیرامون نظام خانواده از دیدگاه اسلام اظهار کرد: بعضی از آداب و سنت‌های جامعه در موضوع ازدواج موهوم و خیالی است.
وی به توجه بعضی از خانواده‌ها به ثروت همسر اشاره کرد و افزود: انسان‌های دارای همت بلند توجهی به ثروت خانواده‌ها ندارند ضمن اینکه هزینه بسیار برای ازدواج افتخار محسوب نمی‌شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه طبق روایت‌ها همسری نیکو و عاقبت به‌خیر است که مهریه او بالا نباشد، تصریح کرد: مهریه‌های سنگین افتخار نیست و موجب ماندگاری زندگی نمی‌شود.
آیت‌الله فلاحتی، وجود برنامه و برنامه‌ریزی برای زندگی مشترک توسط زوج‌های جوان را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: رشد انسان‌ها حتی در امور اقتصادی با برنامه‌ریزی تحقق پیدا می‌کند.
وی در ادامه به آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران در ۳۱ شهریورماه سال ۵۹ اشاره کرد و گفت: در مدت ۸ سال دفاع مقدس ملت ایران دستاوردهای بزرگی کسب کرده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید براینکه مقاومت تنها راه نجات ملت‌ها است، متذکر شد: امروز مردم یمن با مقاومت در مقابل دنیای استکباری ایستادگی می‌کنند.
آیت‌الله فلاحتی به عزت آفرینی زرمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: امام(ره) پس از حصر آبادان پیامی را صادر کردند و فرمودند؛ حصر آبادان باید شکسته شود و این امر با جانفشانی رزمندگان محقق شد.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در سایه انقلاب اسلامی به قدرتمندترین کشور در منطقه تبدیل شده است، اظهار کرد: دشمن از اقتدار نظام اسلامی در هراس است.
امام جمعه رشت به ایستادگی رزمندگان در مقابل دنیای استکباری اشاره کرد و افزود: ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر قدرت‌های سلطه‌گر را تبریک عرض می‌کنم.
آیت‌الله فلاحتی همچنین به آغاز سال تحصیلی جدید در یکم مهرماه اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید ۳ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۴۲۰ نفر وارد دانشگاه‌های کشور می‌شوند ضمن اینکه حدود ۱۴ میلیون نفر دانش‌آموز به مدارس می‌روند.
وی با اشاره به اینکه تحصیلات دانشگاهی باید متناسب با نیاز جامعه باشد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید فارغ‌التحصیلان کارآفرین را وارد جامعه کنند.
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار