کد خبر : 11041
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردین 1396- 39: 17

اقتصاد مقاومتی با “شعار” و “حرف” عملیاتی نمی‌شود/ دولت جلوی تعطیلی کارخانجات را بگیرد

اقتصاد مقاومتی با “شعار” و “حرف” عملیاتی نمی‌شود/ دولت جلوی تعطیلی کارخانجات را بگیرد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت باید از حرف‌های شعاری دوری و از تعطیلی کارخانجات جلوگیری کند؛ چراکه با شعار و حرف اقتصاد مقاومتی عملیاتی نمی‌شود.

آیت‌الله سید علی حسینی اشکوری در گفت‌وگویی، با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ به “اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید” اظهار داشت: تکرار شعار سال توسط مقام معظم رهبری نشان از حساسیت موضوع دارد چراکه عمده دغدغه مردم مسائل اقتصادی است.

وی بابیان اینکه مسئله اقتصاد حربه دشمنان برای فشار و ضربه به ایران است، افزود: دشمنان راه ضربه زدن به ایران را در مسائل اقتصادی دیده‌اند که باید دولتمردان با عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری این حربه را در دست دشمنان بگیرد تا آن‌ها نتوانند آنچه که می‌خواهند بر ما تحمیل کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی را جلوگیری از واردات اجناس غیرضروری دانست و خاطرنشان کرد: ورود برخی از اجناس مقرون‌به‌صرفه بوده ولی باید در این زمینه کارشناسی شده ارزیابی‌ها صورت گیرد تا از ورود کالاهایی که مشابه داخلی داشته جلوگیری شود تا تولیدکننده داخلی رغبت به تولید داشته باشد.

وی ابراز کرد: دولت باید با پشتیبانی و سرمایه‌گذاری از تولید داخل حمایت کند و در کنار اجرای کلیات اقتصاد مقاومتی و اعتمادبه‌نفس کاری کند که تولیدکنندگان بر کیفیت کالاها افزوده تا رضایت مردم حاصل شود.

اشکوری تصریح کرد: دولت باید از حرف‌های شعاری دوری کند چراکه با شعار و حرف اقتصاد مقاومتی عملیاتی نمی‌شود و جلوی تعطیلی کارخانجات را بگیرد تا بیش از این ضربه به اقتصاد کشور زده نشود و نسخه‌ای واقعی برای درمان اقتصاد تجویز کند./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار