کد خبر : 11073
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰

اقتصاد مقاومتی سبب عزت بخشی به اقتصاد کشور می‌شود

اقتصاد مقاومتی سبب عزت بخشی به اقتصاد کشور می‌شود

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خزر گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست و هدف آن عزت بخشیدن به اقتصاد کشور است.

به گزارش گیلانستان، فرزین کاظمی نوری در گفت‌وگویی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست و هدف آن زجر کشیدن مردم نبوده بلکه عزت بخشیدن به اقتصاد کشور است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خزر با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت خزر در سال 1389 تاسیس شد و در سال 1392 به مرحله بهره برداری رسید گفت: شروع کار اجرایی مجموعه در یک سایت 18 هزار هکتاری در محدوده اتوبان جدید منجیل-تهران است.

وی با اشاره به اینکه گیلان در رتبه 21 بیکاری در کشور قرار دارد افزود: با توجه به نعمت‌ها و قابلیت‌های فراوان در گیلان چه در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری آمار بیکاری گیلان نباید اینگونه بالا باشد و باید از تمام ظرفیت‌های موجود در استان گیلان جهت اشتغالزایی استفاده کرد.

کاظمی نوری با بیان اینکه بهترین محصول زعفران، تاک‌های انگور و زرشک را می‌توان در این مناطق کشت کرد گفت: ما مبنای خود را در این منطقه برای کشت زیتون که میوه مقدسی است گذاشتیم لذا بهترین گونه زیتون جهان را در این منطقه می‌توان به کشت رساند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خزر  تصریح کرد: متاسفانه روغنی که در ایران از زیتون گرفته می‌شود جهت بسته بندی به کشورهای خارج ارسال می‌‌شود مجدداً برای فروش به اسم شرکت‌های خارجی به ایران فرستاده می‌شود که باید برای این موضوع فکری کرد.

وی با بیان اینکه مراحلی که شرکت کشت و صنعت خزر برای رسیدن به اهداف خود طی کرده مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است گفت: عده زیادی اقتصاد مقاومتی را با اقتصاد ریاضتی اشتباه می‌گیرند که این اشتباه بزرگی است اما هدف اقتصاد مقاومتی هیچگاه خار و کوچک کردن اقتصاد نیست.

کاظمی نوری با اشاره به قابلیت‌های زیاد و فراوان در منطقه منجیل-تهران افزود: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در این منطقه به نحو احسنت جهت رسیدن به خودکفایی استفاده کنیم لذا تولید محصول منجر به صادرات و در نتیجه ورود ارز به کشور می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خزر اظهار داشت: افرادی که توانایی کارآفرینی در چنین مناطقی را دارند حتماً اقدام کنند زیرا اقدام در کارآفرینی همان اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری تاکید فراوان بر آن دارند.

وی با بیان اینکه هرگونه موفقیتی که تا به امروز برای مجموعه کشت و صنعت خزر رقم خورده است حاصل تلاش و زحمات همکارانم بوده است افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، فاز دوم مجموعه کشت و صنعت خزر در سال 1397 به مرحله افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار